VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door Stulys
Hoi,

Na 4 jaar een golf 7 break 1.6 tdi dsg te hebben gehad werd het tijd voor een nieuwe wagen.
ik was zeer tevreden over mijn golf. Het was ook mijn eerste DSG. Alleen die 105 pk was soms te licht.

Ik heb hem nu ingeruild voor de nieuwe tiguan 150 pk dsg. De prestaties vallen enorm tegen om eerlijk te zijn. Hij is vrij vlot maar hij lijkt een hapering te hebben bij het accelereren. Als je voorbij wil steken lijkt er een seconde te zitten tussen de "vraag" en de reactie. Mijn golfje had een veel betere reactietijd. ALS hij dan na die seconde vertraging reageert gaat hij er vlot vandoor , maar die vertraging bederft voor mij alle rijplezier.

Ik wou via dit forum vragen of er nog andere eigenaren zijn met dezelfde motor/transmissie die dit ook ervaren of heeft mijn wagen gewoon een probleem?

Alvast bedankt !
door PaulusB
Ik heb geen ervaring met dit type auto maar wij hebben op het werk een Seat bj 2013 met 2.0 tdi en dsg maar dat schakelt echt voor geen meter hele lage toeren bijna tegen het brommen aan. Als je dan gast geeft veel toeren maar weinig actie. Ik heb wel een begrepen dat chippen icm dsg optimalisatie van TVS OF JD wonderen doet.
door Stulys
Ik ben dus ondertussen naar de garage geweest gezien weinig reactie.

Ik heb test gereden met een andere Tiguan 2.0 DSG 150PK, wel een 4WD en het was zelfs iets slechter.
Volgens de hoofdtechieker heeft dit te maken met het toeknijpen voor de Co2 reductie.
Ergens in je Car menu kan je wel je modus veranderen naar sport ipv de standaard eco. Dit heeft blijkbaar te maken met hoe snel hij reageert bij je actieve cruise control volgens hem. Het heeft echter ook impact bij je 1ste versnelling zonder Cruise control enabled. Het is effectief iets beter maar doet geen wonderen natuurlijk.

DSG chippen lijkt dus inderdaad de oplossing wat ik niet ga doen met een leasewagen.