VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2783166
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een setje OEM xenon koplampen gekocht, echter ontbreken er wat kleine dingetjes.

Ik heb het nieuwe type koplamp. Zo zitten bij beiden koplampen de balasten er niet bij en ontbreken de ronde afdekkapjes. De rode stekker waar de xenonlamp zelf ingaat zit er wel bij en ook het zwarte kastje achter het kapje waar de ballast op moet.

Nu heb ik daarjuist het volgende gelezen; Op de xenonkoplampen staat het onderdeelnummer, eindigt deze met een 'L' moeten de balasten erbij zitten anders heb je niks aan je units. Klopt dit? En misschien wat meer uitleg. Ik heb info proberen te zoeken maar niks gevonden wat direct antwoord gaf op mijn vraag.

Mvg, Dennis
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2783167
Denk dat je de lampen moet terugbrengen en een passende set moet vragen, anders moet je passen en meten om de huidige lampen zonder storingen werkend te krijgen.
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2783170
hawkeye schreef:Denk dat je de lampen moet terugbrengen en een passende set moet vragen, anders moet je passen en meten om de huidige lampen zonder storingen werkend te krijgen.
Hoe bedoel je een passende set? Ik heb het over de units zelf en niet over de xenonlamp die erin gaat. De balasten ontbreken aan de achterzijde en nu vroeg ik mij af als ik een set tegenkom op MP bijvoorbeeld of dit geen problemen geeft aangezien ik gelezen had dat als het onderdeelnummer van de koplampunit eindigt met een 'L' de balasten erbij moeten zijn omdat de lampen anders niet werken.
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2783250
hawkeye schreef:De belasten is toch een onderdeel van de xenon lampen?, vandaar mijn reactie.
Klopt, daar heb je gelijk in ;)

Ik ga gewoon een aftermarket xenon kit kopen en die op de huidige koplampen monteren. Heb hier een HowTo van gevonden.

Ik heb voor de OEM Xenon koplampen trouwens maar €80,- betaald :mrgreen: :E
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2783288
hawkeye schreef:Hopelijk is goedkoop geen duurkoop en werken de lampen storingsvrij, hou ons op de hoogte, foto's van de montage zijn welkom.
Ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

Hier de koplampen.

Afbeelding

Afbeelding
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk