VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2783580
Hey allemaal.


Om het verhaal kort te houden..
Ik heb samen met een ervaren persoon de dieselpomp vervangen en de distributieriem op tijd gezet. Blok heeft wel een paar jaar stil gestaan. even als de turbo (Zit een turbo op van een golf 2, k24, die ik aangepast heb om op een AAZ te werken.) Zat van origine een k03 met EGR klep op. Alles er af gehaald wat niet nodig is.

Nu slaat het blok wel aan, maar sputtert hij (zoals de amerikanen het noemen, een missfire) En rookt ongeloofelijk wat blauw, Aan de carterventilatie te zien komen er olie sporen van uit.

Is dit, omdat het blok lang heeft stil gestaan, of scheelt er iets met het blok?
Ik heb het blok 10min laten draaien door middel van een wasknijper, om zelf niet in de buurt te zijn van de rookproductie. Maar door gebrek van koelvloeistof te kort, ben ik er mee gestopt. Hoelang heeft een stilstaande motor de tijd nodig om fatsoenlijk stationair te draaien?

Groetjes
#2785263
Hoe heeft het blok stilgestaan ? Als er geen olie of te weinig olie inzat kan het goed zijn dat de olieschraapveren enof sigmenten vast kome te zitte door condens in de blok ( roest ) . Aangezien er olie uit de carterventilatie komt zal dat wss je probleem dan ook zijn .
#2785285
borake schreef:Hoe heeft het blok stilgestaan ? Als er geen olie of te weinig olie inzat kan het goed zijn dat de olieschraapveren enof sigmenten vast kome te zitte door condens in de blok ( roest ) . Aangezien er olie uit de carterventilatie komt zal dat wss je probleem dan ook zijn .
+1 :tu:

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]