VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
Weet er iemand hoe men in een Golf 7 Variant TGI (op CNG dus) een Pioneer TS-WX120A actieve subwoofer kan aansluiten op een radio VW Discover Media?
Dit zal moeten gebeuren op het blok dat in het handschoenenkastje zit maar hier staan geen RCA uitgangen op.
Het zal dus moeten gebeuren op de bekabeling naar de luidsprekers vrees ik.
Ik weet dat het mogelijk is maar ik heb geen schema van de uitgangen van de radio en ik zou dit graag eens bekijken voordat ik over ga tot aankoop van zo een systeem en voordat ik alles begin uit te bouwen.
Kan iemand mij hier meer info omtrent geven?
Alvast van harte bedankt.
Laatst gewijzigd door Quattroke op 14 mei 2017 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
John767 schreef:Beste is om dan te gaan voor een VW Helix subwoofer. Deze is gewoon aan te sluiten op het bestaande systeem zonder al teveel om te moeten bouwen. Verkrijgbaar in een ronde variant die in de wielbak past, of een rechthoekige voor in de kofferbak.

Zoek even op 000051419A(of B).

Dit zal niet gaan aangezien het een CNG-uitvoering is en deze geen uitsparing voor het reservewiel hebben, anders was dit wel een mooie oplossing.
Daarom dat ik die Pioneer wil gebruiken, daar zijn goede resultaten van.
Ik moet enkel weten hoe deze moet aangesloten worden. Ik zou deze rechtstreeks parallel over de luidsprekeruitgang willen zetten maar ik weet niet wat dat geeft naar impedantie naar de radio.
Ook weet ik niet of ik best met een omvormer van lijn naar RCA werk en of dat de ingangsimpedantie daarvan dan veel groter is zodat dit een verwaarloosbare invloed heeft op de totale impedantie (luidsprekers + versterker parallel).
Dat snap ik dat er geen ruimte in de wielbak is, maar er is ook een variant die tegen de achterbank gezet kan worden. Zelfde idee, alleen een andere vorm.

Deze: https://images-na.ssl-images-amazon.com ... 2BW7bL.jpg

Anders moet je gaan werken met line converters om RCA te krijgen, vervelende is dat je die nooit via de headunit kan regelen. Deze Helix set is specifiek gemaakt voor deze auto's, en daardoor zonder veel moeite in te bouwen. Nooit parallel speakers aansluiten, kan je ook de radioversterker mee slopen.
John767 schreef:Dat snap ik dat er geen ruimte in de wielbak is, maar er is ook een variant die tegen de achterbank gezet kan worden. Zelfde idee, alleen een andere vorm.

Deze: https://images-na.ssl-images-amazon.com ... 2BW7bL.jpg

Anders moet je gaan werken met line converters om RCA te krijgen, vervelende is dat je die nooit via de headunit kan regelen. Deze Helix set is specifiek gemaakt voor deze auto's, en daardoor zonder veel moeite in te bouwen. Nooit parallel speakers aansluiten, kan je ook de radioversterker mee slopen.
Dank u voor deze info, dit is ook wel interessant als oplossing, enkel was ik graag voor die Pioneer gegaan omdat ik dan geen ruimte in mijn koffer verlies en de vlakke laadvloer behoud. Die Pioneer kan onder de voorzetel waardoor er geen plaats verloren gaat en ik weet dat het gaat, daarom had ik graag geweten hoe.
Wat het parallel aansluiten betreft klopt het wat je zegt, hierdoor gaat de weerstand verlagen van de belasting (luidsprekers + versterker) op de radio en kan deze idd beschadigd raken wat uiteraard niet de bedoeling is. Indien de ingangsimpedantie van de actieve versterker hoog genoeg is (hoogohmig) zal dit echter weinig kwaad kunnen.
patrickmk3 schreef:wat voorn diameter kabel heb je gebruikt voor de constante voeding ?
en op wat voorn diameter bestaande kabel heb je deze aangesloten
Ik heb de bestaande kabelbundel met de connector aan die er bij was rechtstreeks kunnen aansluiten ik schat dat dit draden van 1.5mm² zijn. Deze zijn in de bundel afgezekerd met een zekering van 10A (continu 12V) en een glaszekering van 0.5A (12V na contact). Deze in de zekeringkast afgetakt (de zekeringkast krijgt zijn voeding via een dikke voedingskabel), dit gaat zonder problemen. De kabels zijn dik genoeg voor deze toepassing. Indien je een zware versterker zou plaatsen zou ik dit niet aanraden en rechtstreeks aftakken van de accu ;) .
Quattroke schreef:
patrickmk3 schreef:wat voorn diameter kabel heb je gebruikt voor de constante voeding ?
Ik heb de bestaande kabelbundel met de connector aan die er bij was rechtstreeks kunnen aansluiten ik schat dat dit draden van 1.5mm² zijn. Deze zijn in de bundel afgezekerd met een zekering van 10A (continu 12V) en een glaszekering van 0.5A (12V na contact). Deze in de zekeringkast afgetakt (de zekeringkast krijgt zijn voeding via een dikke voedingskabel), dit gaat zonder problemen. De kabels zijn dik genoeg voor deze toepassing. Indien je een zware versterker zou plaatsen zou ik dit niet aanraden en rechtstreeks aftakken van de accu ;) .

helemaal goed denk vraag maar even voor de zekerheid.
zonde als er een golf in vlammen op gaat door slechte bedrading.
patrickmk3 schreef:
Quattroke schreef:

helemaal goed denk vraag maar even voor de zekerheid.
zonde als er een golf in vlammen op gaat door slechte bedrading.
Als je maar zorgt dat alles volgens de kunst juist is afgezekerd kan er weinig mis gaan ;)

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht