VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2785753
Een 2.3 vr5 heeft een lekker geluidje, maar zal nooit als een R32 klinken.. Zelfs met een 2.8/2.9 VR6 krijg je dit geluid niet..

Los daarvan; ik zal gewoon lekker 98 tanken, qua vermogen zal je er niet veel van merken, maar hij zal er inderdaad iets 'rustiger' van lopen..
#2785754
Weet wel dat euro 98 een stuk duurder is, diverse benzinemerken gebruiken voor 98 een eigen naam zoals super plus of express. Het kan geen kwaad om brandstof te tanken met een hoger octaangehalte. En foto' van de Golf zijn hier zeker welkom!
#2785874
VwPsycho schreef:
GolfGTIvandijk schreef:Lekker 95 gebruiken waarom 98 tanken als deze Veel duurder is en je toch geen verschil in vermogen voelt. Voor dat 'ietjes rustiger lopen' zou ik het persoonlijk ook niet voor doen.
Hier ben ik het niet mee eens Lyn, ondanks dat de vermogenstoename niet noemenswaardig is is het wel fijn als de motor soepeler en niet schokkerig loopt. Niet alleen dat maar de verbranding zal ook beter zijn waardoor de auto (mits je geen zware voet hebt) ook zuiniger zal lopen. Heb ik zelf op de proef gesteld met mijn oude Vento 1800cc 90pk. Op normale 95 benzine reed ik tussen de 550-600 km op één tank. Met 102 haalde ik de 700km met gemak.
Ja snap ik tuurlijk is dat fijn als hij beter en zuiniger loopt. Maar het is wel een stuk duurder ik denk niet dat je je geld eruit haalt bij een vpower etc. Ik blijf bij 95 :mrgreen: :mrgreen:
#2787332
mijn vorige Passat 2.8 V6 tank ik altijd 102 octeaan. hij is nog erg stil als motor draait. maar op weg rijden reageer hij best fel. beetje extra kilometer op een tank dan 95 en 98.
#2788416
Eerder had ik een Mitsubishi Carisma 1.8 GDI welke het beste liepen op een zo hoog mogelijk octaaangehalte.
Reed ik op 95 met een 60l tank, haalde ik krap 550-650 km. Deed ik er 98 in kwam ik op ongeveer 700-725km uit en als ik 102 tankte (lang leve de grens) pakte hij bijna 800 op een tank.
Hoe hoger het octaangehalte bij deze auto was, hoe sneller die optrok, minder die bokte en dus vele malen lekkerder liep...
natuurlijk was dat geen VW maar verschil was er wel degelijk
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk