VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Hofman
#2786862
Goedemorgen VWF'ers,

Voor mijn daily Touran 2005 1.9 TDi (onverlaagd) heb ik een set velgen in het verschiet met de volgende afmetingen: 8J x 17 inch, ET43, 235/55/17 banden. Nu kan ik nergens vinden wat de maximale afmetingen zijn voor onder een onverlaagde Touran, dus via deze weg probeer ik te achterhalen of dit gaat passen.

Alvast bedankt.

Groeten,
Hofman
Gebruikersavatar
door amri71
#2786889
Check je huidige bandenmaat op https://www.steekmaat.nl/auto/Volkswage ... 2010).html
In de omtrek van de hier aangegeven bandenmaten zit tussen de grootste en de af fabriek band een verschil van 17,6 mm. Het verschil in omtrek tussen de bandenmaat die jij voorstelt en de bandenmaat die af fabriek eronder zit (195/65/15) is 175,2 mm. M.A.W. het grootste verschil is bij de opgegeven bandenmaten procentueel nog geen 1% en bij de maat die jij opgeeft 8,8% !!
Gebruikersavatar
door Hofman
#2786931
Ik weet dat de banden een grotere rolomtrek tot gevolg hebben. Deze gaat waarschijnlijk ook passen in de wielkassen, maar het gaat mij om de breedte van 8J icm ET42.
Edit: nu heb ik gezien dat een Cross Touran aan de achterzijde 8x17J met ET37 heeft, en aangezien de mijne onverlaagd is durf ik dit ook wel aan.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk