VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2787742
Beste,

i.v.m vele kilometers wil ik graag overstap naar Diesel, omdat ik al deze afstanden nu met mijn 'Daily meeting' Golf 3 Cabrio 1.8 75pk doet is dit zonder van deze auto (blijft wel, To Hot To Sell..)

Maar zat te denken aan een Golf 4.. Iets meer luxer e.t.c maar mijn belangrijke vraag is welke motorcode is het beste, rond welke kilometerstand moet je gaan kijken & wat is ECHT de MAXIMALE kilometerstand waar je moet zoeken (max 300.000???) Hou wel van wat PK's zo rond de 110/130pk is lekker zat en wie weet met een 'dronken' gedachten het één en het ander laat aanpassen voor meer PK's.

Hoor verhalen over de ASV (koppakking isue?) en dat ASZ goeie motoren zijn. ARL valt al af (150pk) en bijna onvindbaar zijn?

Dit hangt natuurlijk ook aan wat je te besteden hebt, denk rond de 3000€ wil wel jaren plezier van hebben met goed onderhoud. En nieuwe turbo op zijn tijd e.t.c snap ik ook ;)
#2787745
Gewoon met de auto gaan rijden welke je op het oogt hebt. Een testrit zegt zoveel meer dan een advertentie.

Daarnaast, met deze km standen zijn er vele meerdere zaken die evt veel geld kosten. Zoals koppeling, remmen, onderstel
#2787785
Jij denkt dat het met zo'n kmstand nog het belangrijkste onderdeel is? Ik zelf rij met de AJM motorcode, je moet eens lezen wat daar allemaal over geschreven is maar voorlopig zit ik op 328dkm en baalt m'n collega met z'n subaru wrx nog steeds stevig als we tegelijkertijd naar huis gaan... Het zit allemaal in hoe je ermee omgaat en onderhoud.

De "beste" motorcode is er niet. De 1,9tdi pompverstuiver motor heeft nou eenmaal z'n nukken en kuren, al zou mijn voorkeur (puur vanwege het pk gehalte) zeker weten de arl zijn. Al zou ik m'n motor niet willen ruilen met een arl, al zou er bijbetaald worden op dit moment
#2787811
Ik rijd zelf een 1.9 tdi met AXR motor. 101pk standaard maar laten chippen tot 160pk enige nadeel is dan wel de koppeling die het kan gaan begeven. Maar voor de rest geen problemen! Gekocht met 143k km's en heb er nu 213k km's op staan en dat geheel probleemloos!
#2788125
Ik had eerst een Golf IV 1.4 16v maar om dezelfde reden als jij (veel km's) overgestapt naar een TDI.
Ook ik kwam via internet de voors en na's tegen van de diverse diesels. Mijn keuze is (met enig geluk) gevallen op een ASZ. Waarvan bekend is dat de kabelboom naar de verstuivers relatief snel kapot kan gaan. Bij mij was bij de aankoop deze kabelboom inderdaad kapot. Geeft heel diverse storingen en soms geen codes.

Verder ben ik weinig specifieke problemen tegengekomen rond deze motor. Mijne heeft nu 288k gelopen en loopt als een trein.
Wel een hele hoop 'slijtage'punten zoals draagarmen, rubbers voortrein, kabels naar de kofferbak kapot, temperatuursensor en thermostaat (schijnen vaker kapot te gaan) en de vering die wat kraakt.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.