VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2789155
Het probleem me de verlichting is verholpen de draadjes zaten verkeerd om

Heb nu alles aangesloten op de drie draden in de zekering kast staat continu 12 volt

Twee draden in een lege kamer geplaatst en de blauwe in kamer twee zoals aangegeven

Dus in principe moet hij alleen nog geactiveerd worden en dan zou de verlichting moeten werken..?

Of moet ik nu al iets kunnen meten op de stekkerdoos
#2789179
Ik vermoedde al dat je CAN-high en CAN-low draden omgewisseld waren.
De verlichting zal waarschijnlijk wel werken, alleen zal je nu wel of juist geen melding van defecte verlichting krijgen op het dashboard, kan het van invloed zijn op je ESP en kan de PDC erop reageren omdat de trekhaakkogel herkent wordt door de sensoren.
Dus je moet het systeem wel even inleren.
#2789183
Mijn auto heeft geen pdc

Krijg wel een melding van een defect lampje maar ik vermoed dat me mist lamp achter kapot is dus die vervang ik morgen even om te kijken of de melding dan weg is

Morgen even een verloop stekker halen van 13 naar 7 en dan even testen of alles naar behoren werkt

Keep you posted
#2789204
Voor nu werkt het niet verloop stuk gekocht van 13 naar 7 toe

Stekker erin en geen verlichting

Kan dit komen doordat het niet geactiveerd is of zou het zonder ook moeten werken maar zou je dan alleen een foutmelding krijgen in het dashboard
#2789308
Bij originele sets ben ik wel gewend dat de verlichting werkt zonder het inleren. De rood / zwarte draad is van de remlichten. Deze worden niet door de CAN-bus aangestuurd, dus de remlichten zouden gewoon moeten werken.

Werken ook de remlichten niet, dan kun je het beste even kijken of je geen voedingsprobleem van het trekhaakregelapparaat hebt.
#2789320
Maar de rood zwarte draad zit wel in hetzelfde blokje als de andere canbus draden

Of worden die gewoon buiten de can bus omgeleid
Na me werk zal ik eens controleren of de remlichten wel werken

Dan word ik al weer wat wijzer
#2789338
Ik snap 1 ding niet er zitten in de kabelboom die vanaf de module naar de stekker aansluiting loopt zeven draden

Maar de aansluiting is 13 polig dus dan zouden er toch 13 draden in moeten zitten of sla ik de plank nu compleet mis..?
#2789346
Nu denk ik dus dat de 13 polige doos aangesloten is als 7 polig gezien ik maar zeven draden tel in de kabelboom

Het zou dus goed kunnen dat het daar niet helemaal juist zit
Verstandig om de 13 polige stekkerdoos te demonteren en een 7 polige aan te sluiten in dezelfde volgorde als de stekker van de trailer..?
#2789381
Als de draden op de goede posities in de 13-polige stekkerdoos zitten maakt dat niet uit. De remlichten zitten op positie 6 van de 7 polige, de 13-polige Jaeger en de 13-polige Multicon West.

http://www.mvwautotechniek.nl/Woordenbo ... ringen.htm

Ik denk dat het een voedingsprobleem is van je trekhaakregelapparaat. Kun je daar eens de spanningen op meten? Ik denk dat je in de stekker genoeg ruimte hebt om de pennen van je multimeter in de steken.
#2789399
Ik zal straks als ik thuis ben even gaan meten was ik al van plan voor ik het een en ander los ging galen

Kan dus niet zijn dat de 13 polige stekker aansluiting mischien wel verkeerd aangesloten zit
Dat is namelijk wat ik vermoed dat de pinbezetting niet overeen komt
#2789403
mkaddict schreef:Kan dus niet zijn dat de 13 polige stekker aansluiting mischien wel verkeerd aangesloten zit
Dat is namelijk wat ik vermoed dat de pinbezetting niet overeen komt
Ja dat kan ook. Dat heb ik in mijn vorige post ook al duidelijk gemaakt. De draden moeten natuurlijk wel op de goede posities zitten.

Misschien is het een idee om de auto even naar een garage te brengen om het e.e.a. te laten controleren en goed aan te laten sluiten?

geen idee, de afbeeldingen doen het niet.

Hoi allen! Mijn T5 start zonder problemen als i[…]

Dan vraag ik me of de dynamo in orde is. Je hebt h[…]

Laden stopt na een aantal minuten

Beste henkjlammers, Wat jij beschrijft ervaar ik n[…]

Ik wil mijn RNS510 in de EOS vervangen door een Ca[…]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]