VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door koekwausje
#2790188
ik heb een probleempje met mn versnellingsbak hopelijk kan iemand me helpen
een vriend van me reed vanavond terug naar huis en probeerde hem in zn achteruit te zetten maar hij deed dus tot 3 keer toe die pook naar rechts achter en best hard
zag ik vanuit de achterbank ik zeg
zn achteruit zit links voor
nu gaat hij dus niet meer in zn achteruit en de rest van de versnellingen kloppen ook niet meer kan heel de pook heen en weer halen.
wie weet wat er aan de hand is.
door koekwausje
#2790191
MVW schreef:Het schakelmechanisme zal beschadigd zijn. Morgen met daglicht even foto's van het mechanisme op de versnellingsbak maken en hier plaatsen :tu:
dank je wel voor je snelle reactie
ik heb die pookhoes eraf gehaald
maar ik zie er natuurlijk niks aan
behalve dat die pook soort van los zit
voel geen tegendruk.
weet niet waar dat zit
dat mechanisme :?
Gebruikersavatar
door MrKikker
#2790203
koekwausje schreef:
MVW schreef:Het schakelmechanisme zal beschadigd zijn. Morgen met daglicht even foto's van het mechanisme op de versnellingsbak maken en hier plaatsen :tu:
dank je wel voor je snelle reactie
ik heb die pookhoes eraf gehaald
maar ik zie er natuurlijk niks aan
behalve dat die pook soort van los zit
voel geen tegendruk.
weet niet waar dat zit
dat mechanisme :?
op de versnellingsbak, en die zit niet onder je pookhoes.
Oftewel motorkap open, rechts langs de motor naar je versnellingsbak kijken en daar wat duidelijke foto's van maken.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2790208
Lukt je dit niet, ga even naar een garage en vraag of men de auto op de brug zet en kan kijken wat er aan mankeert, eventueel een prijsopgave om de bak te laten herstellen, kijk wat de bakcode is.
Gebruikersavatar
door kevert
#2790213
Je moet waarschijnlijk het schakelmechanisme opnieuw afstellen.
Vanaf de pook loopt er onder de auto een buis richting de bak die daar het eea aan schakelstangetjes weer beweegt dat bovenop de versnellingsbak zit.
Het kan zijn dat je enkel die bevestiging hebt los geduwt.
Want als je ineens helemaal niks meer hebt en geen gevoel meer hebt in de pook denk ik dat dit het geval is.
Het gaat om dit deel zeg maar, je ziet die buis ook nog een stukje hier op de foto.
Afbeelding
Check meteen of die oranje bal nog echt een bal is (zal niet de zelfde kleur hebben maar dat maakt niet uit).
En rechts van die bal zit een klem die om die buis heen zit , die zit met een 2x sleutel 13 bevestigd.
Als hij daar los zit dan moet je om hem af te stellen even iemand in de auto laten zitten en de pook in het midden laten vasthouden.
Daarna die klem zo recht mogelijk en met ongeveer een halve cm die buis eruit weer vast zetten.
Dan moet ie wel weer afgesteld zijn , kijkt soms nogal nauw en kan soms een aantal pogingen kosten.
Zoiezo kan je aan die buis wel vaak zien tot waar die klem heeft gezeten ;) zolang je hem maar goed recht vast zet is dat al de helft in de goede richting.
door koekwausje
#2790221
20170725_145421.jpg
20170725_145421.jpg (3.81 MiB) 1329 keer bekeken
20170725_145318.jpg
20170725_145318.jpg (3.45 MiB) 1329 keer bekeken
dank je wel voor jullie reacties en tips
heb gekeken en heb het euvel gevonden er is een klemmetje los gegaan dus weer vast geklikt en schakelt weer naar behoren :tu:
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]