VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2791266
Hallo,

Sinds 3 dagen stottert mijn Golf heel erg en we zijn aan het zoeken gegaan wat er mis is.
We dachten aan de luchtmassameter.
Na wat filmpjes bekeken te hebben op YouTube leek het dat als je de stekker van de bedrading
eruit trekt (van de luchtmassameter) dat deze stuk was als de motor gewoon bleef lopen.

Een andere luchtmassameter gehaald en erin gezet ... helaas blijft hij stotteren en als we de stekker verwijderen blijft hij ook gewoon lopen. Stotterend welliswaar.

Onze vraag is deze remedie juist dat als hij blijft lopen dat de luchtmassameter kapot is of
kan het ook iets anders zijn....
Groet een radeloze Masq zonder mijn Golf :(
#2791267
Masq schreef: Onze vraag is deze remedie juist dat als hij blijft lopen dat de luchtmassameter kapot is of
kan het ook iets anders zijn....
Groet een radeloze Masq zonder mijn Golf :(
Radeloos omdat je op YouTube een diagnose hebt gesteld en een onderdeel op de gok vervangen hebt? Laat eerst eens een goede diagnose stellen. Begin dan eerst met het uitlezen van de auto. Misschien heb je dan al een richting om in te zoeken.

Het kan van alles zijn; compressieverlies, ontstekingsmodule, bougie, bobine, bougiekabel (alleen bij de 150pk), lekkage vacuümslangen, lekkage inlaatslang, defect gasklephuis, noem het maar op.

Met uitlezen kunnen niet alleen de storingscodes uitgelezen worden, maar kunnen ook de meetwaardeblokken (ook wel "live data") uitgelezen worden waar sensorwaarden te zien zijn of gekeken kan worden of er een cilinderoverslag plaatsvindt bij 1 specifieke cilinder.
#2791268
Bedankt voor de snelle reactie.
Het was ook de gedachte gepasseerd om hem idd uit te (laten) lezen.
Eerst daar maar eens mee aan de slag dan.
Btw Niet door het filmpje op het idee gekomen maar na nadenken waar het aan kon leggen.
Op youtube gekeken om te kijken hoe je kan zien hoe hij stuk is.

Radeloos omdat ik niet zonder auto kan maar dat is of topic.
#2791274
Inderdaad, altijd eerst uitlezen om een goede indicatie te krijgen.

Kijk even in het vcds topic waar en bij wie je terecht kan om de auto goedkoop uit te lezen.

Ik kan het voor je doen, is omgeving Rotterdam.
#2791301
mano schreef:Inderdaad, altijd eerst uitlezen om een goede indicatie te krijgen.

Kijk even in het vcds topic waar en bij wie je terecht kan om de auto goedkoop uit te lezen.

Ik kan het voor je doen, is omgeving Rotterdam.
Ok thanks ... zal hier in de buurt moeten kijken woon in Zaanstad.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.