VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door barrokok
#2791284
Hallo,

Al aangesloten bij dit forum sinds 2006, toen ik mijn eerste Touran reed. In de tussentijd ben ik "vreemd gegaan" met een Citroën C4 Grand Picasso en de laatste drie jaar met een Skoda Octavia.

Afgelopen week is mijn nieuwe Touran Comfortline Business besteld, die ik rond week 42 mag verwachten!

Een van de extra opties is het panoramisch schuif/kantel dak. Hierover heb ik wat vragen:

Als bij mijn Octavia het begint met regenen, gaan automatisch de ramen dicht, indien die hadden opengestaan. Als je vergeten bent het dak dicht te doen, lijkt me dat een uitermate handige functie, weet iemand hoe dat bij Volkswagen werkt?

Of is het zo, dat als je de auto op slot doet, dat automatisch het dak ook dicht gaat?

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2792848
Vergeet jezelf niet even voor te stellen! Dit kan bij 'De garage' :tu:
Gebruikersavatar
door D3NNIS
#2792910
MVW schreef:Ik denk niet dat we nog wat van hem zullen horen.
Ik betwijfel het ook :SCRATCH: :lol:
door barrokok
#2794578
He gezellig mannen, jullie opmerkingen nodigen echt uit om nog te reageren. Ik was overigens eerder lid dan jullie ;-).

Ik snap het hele voorstel gedoe niet zo, dit is toch niet het libelle forum. Maar goed, het zal er wel bij horen. Wat zouden jullie nog graag willen weten?
Gebruikersavatar
door MVW
#2794587
Naja wij besteden vrijwillig onze vrije tijd om mensen die wij niet kennen van een zo goed mogelijk advies te voorzien. Dan vinden we het wel fijn met wie we te maken hebben. Je hoeft je levensverhaal niet te publiceren, maar gewoon wie je bent, eventueel wat voor werk je doet (autogerelateerd?). Het is uiteraard niet verplicht, maar daarmee proberen we de drempel ook lager te maken om vaker op het forum terug te komen. Als je wat van elkaar te weten komt, kom je misschien vaker terug i.p.v. een eenmalige vraag te stellen ;) Die indruk krijgen we namelijk wel als je na je vraag anderhalve maand niet meer reageert :) We bedoelen het dus goed. That's all.

Niet onbelangrijk is de vraag of je inmiddels een oplossing voor je probleem hebt.
Gebruikersavatar
door Antera
#2794652
Ik kan je melden dat Rain closing niet gaat werken op jouw nieuwe auto. Helaas zal je daarvoor een andere regensensor moeten plaatsen en deze inleren en coderen. Daarna gaat dit wel lukken.

De nieuwere modellen worden namelijk met een afwijkende regensensor afgeleverd die regensluiten niet ondersteund.,


Kan dit eventueel voor je verzorgen

PS automatische ramen dicht bij afsluiten kan niet. VAG vind dat je ten alle tijden je ramen open moet kunnen laten staan.
door barrokok
#2794711
Duidelijk. Nou ik heb van auto's net zoveel verstand als van vrouwen, dus daar moeten jullie het niet van hebben ;-). Ik kom dus vooral om te leren.

Mijn probleem is in zoverre opgelost dat ik Antera al kende van het Skodaforum en binnenkort een afspraak met hem maak om wat dingen te laten aanpassen. Helaas lees ik net, dat het sluiten bij regen niet meer gaat lukken. Aangezien het een leaseauto betreft, kan ik geen onderdelen vervangen.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.