VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2791749
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel een nieuwe auto op het oog. Een Golf 4 1.9TDI ASZ motor uit 1999.
De auto is helemaal basic dus geen electrische spiegels, ramen, immo 1 teller met mfa aanduiding onder de toerenteller, geen klapsleutels..

Nu is mijn vraag..: Wat is er allemaal voorbereid in een Golf 4 van 1999. Voor de electrische ramen bijvoorbeeld zal ik de raammechanisme moeten hebben en de kabelboom voor in de deuren, maar moet er achter het dashboard nog bekabeling getrokken worden? Kan centrale vergrendeling met klapsleutel (origineel)? Met andere woorden kun je dus van bouwjaar 1999 bouwjaar 2003 maken met alles erop en eraan?

Mvg, Dennis

Oja, doorzoeken naar een ASZ met alles erop en eraan is ook een optie maar in België zeer weinig in goede staat te vinden. :lol:
Laatst gewijzigd door D3NNIS op 04 sep 2017 20:49, 2 keer totaal gewijzigd.
#2791752
Zoek je toch in het buitenland? Denk niet dat je beseft waar je allemaal tegenaan loopt. Volgens mij ben je nog sneller en goedkoper uit door een full options te kopen en daar een ASZ motor in te hangen.
#2791824
Alles kan uiteraard, maar het is wel mega veel werk. Ik heb in mijn bora tot nu toe regensensor met auto dim binnenspiegel ingebouwd en recaro leder interieur met stoelverwarming.

Ik heb nu een project om van mijn handmatige airco naar climatronic te gaan (mega werk ).

Alles is mogelijk, maar kost veel tijd en moeite en geld en hersengekraak. Maar uiteindelijk geeft het wel een voldoening als je het allemaal zelf heb gedaan i.p.v. zo gekocht. De keuze moet je voor je zelf maken.
#2792747
Ik heb dus toch de auto gekocht. :lol: Nu was ik vandaag bezig met de kachelradiateur te vervangen en bij het weghalen van de teller zag ik 1J0 920 806C. Dus met canbus. Nu zag ik alleen geen ccm zitten. Ik wil deze wel gaan plaatsen, maar als ik geen ccm heb zal de bedrading ook wel niet aanwezig zijn. Wel heb ik centrale vergrendeling, maar dit in combinatie met een alarm.

Ik denk dus dat ik uit een sloopauto een complete dashboard kabelboom moet halen + de bijbehorende ccm.

Lukt dit op deze manier dan wel om de auto van opties te voorzien?

P.S. Ik weet dat er makkelijkere manieren zijn waarop elektrische ramen en alles in te bouwen, maar ik wil het graag zo origineel mogelijk hebben.

Mvg, Dennis
#2792748
Je hebt inderdaad modellen van 1999 die al wel canbus hebben.

Als je een kabel gestuurde gasklep heb is het moeilijk, anders niet.
Gewoon een hendel kopen en inleren via vagcom.

Makkelijk elektrische ramen inbouwen zal er wel niet bij zijn. Deuren in zn geheel vervangen en zorgen dat je de kabelboom van binnen er bij hebt.
#2792750
Baakie schreef:Je hebt inderdaad modellen van 1999 die al wel canbus hebben.

Als je een kabel gestuurde gasklep heb is het moeilijk, anders niet.
Gewoon een hendel kopen en inleren via vagcom.

Makkelijk elektrische ramen inbouwen zal er wel niet bij zijn. Deuren in zn geheel vervangen en zorgen dat je de kabelboom van binnen er bij hebt.
Is modeljaar 2000 :tu:

Ik geloof dat mijn smoorklep electrisch is inderdaad. Maar als ik de CCM wil inbouwen moet ik dus zowiezo de interieurkabelboom hebben? Is een andere motorkabelboom ook nodig?
#2792761
Ik denk dat jij cruisecontrol bedoeld! Haha :tu: Daar zijn complete kits voor te koop inderdaad. Hendel, bekabeling en vrijschakelen in VCDS. Maar ik bedoel een CCM ofwel de comfortmodule, die de elektrische ramen en de hele zooi regelt.
#2792799
Eigenlijk wil ik weten waar de draden die op de stekker van de comfortmodule zitten vandaan komen. Liggen deze bij een Golf 4 zonder comfortmodule ergens anders gestekkerr en zijn deze om te pinnen naar de stekker die op de comfortmodule komt. Met andere woorden, als ik naar de sloop ga ik haal een module met de stekker er nog aan, kan ik de bestaande bekabeling daarop verbinden of begin ik compleet vanaf 0?
#2792909
Hallo D3nnis,

Gisteren ben ik begonnen met een soortgelijke actie. Ik heb zelf een Golf 4 1.9 TDI 90 pk basis uit 2000 met niets erop en eraan. Deze auto heb ik al 8 jaar en ik mis met name de climatronic. Ik heb er een sloper bij gekocht, een '98er 90 pk. Dit is een highline met veel opties die ik graag wil overzetten.

Ik ben nu 2 dagen bezig en het valt niet helemaal mee, ik dacht de opties er op de kabelboom bij te kunnen prikken, maar de complete kabelboom moet gewisseld worden. Er zijn trouwens best veel verschillen tussen 1998 en 2000. Ik weet nog niet goed hoe het afloopt...
#2792911
Een climatronic is inderdaad niet gelachen! Er zijn hier mensen die dit ook al gedaan hebben c.q aan het doen zijn. Ik denk dat het beste en het netste natuurlijk de complete kabelboom overzetten is. Of uitelkaar pluizen en dan de ontbrekende draden bij prikken in de oude kabelboom :tu: In ieder geval heel veel succes! Stel jezelf anders even voor in 'De Garage' misschien zijn er mensen die je nog wat tips kunnen geven! ;)

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]