VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
Beste alle,

Ik heb een vraag betreft de buitenspiegels van mijn Golf 6 11/2011.

Dit zijn simpele spiegels, en wil deze vervangen voor electrische inklapbare spiegels.
Is dit achteraf mogelijk? En zo ja is het nog te doen. Zelf nooit dat gedaan.

Maar zou ik de motors van de raambediening kunnen gebruiken bij wijze van dan aparte motortjes moeten monteren. Graag jullie advies en oplossingen.

Ik wil ook graag weten waar dit nog goed en veilig te koop is. En wat de startprijzen zijn voor deze spiegels...
Ik heb een aantal gezien en alles is met een motor. Maar heb mijn portier opengemaakt en zie dat ik nergens kan inbouwen. Alleen van de raammechanischme is een gat. Betekend dit dat ik gewoon die kan laten? En gewoon verder zou in kunnen bouwen??
Ik ga ervan uit dat je gewoon elektrische ramen hebt, dan kan je de bijgeleverde motoren gewoon verwisselen voor de set die bij de spiegels geleverd worden en klaar is kees. Even coderen nog en het werkt. Wel even je raam vastzetten, ik had het met ducttape gedaan.
Ik kom van een bmw e91, waar ik ook inklapbare spiegels op had zitten, die mis ik nu wel.
Als ik het goed begrijp dan heb je 2 raammotoren nodig, spiegels en schakelaar.
Heb het nog niet goed bekeken achter de doorboard, maar ik begrijp dat de stekker van de spiegel dan bij de raammotor word aangesloten?
Na coderen klappen de spiegesl altijd in als je de auto afsluit of als je de sluit knop wat langer vast houd, zoals je dan ook de eventuelen open ramen kunt sluiten?
theduke1989 schreef:Wat bedoel je met coderen? daar heb ik geen ervaring mee. Ik kan wel gewoon monteren dat is geen enkel probleem. Alleen jammer dat ik de popnagels moet uitboeren.....
Ik ben niet met popnagels in de weer geweest. Gewoon raammotor eraf geschroefd en de nieuwe erop. Spiegels omzetten en stekkers er weer in. Coderen hoeft niet altijd. Waarschijnlijk komt het vanaf een golf waar het werkte zoals het hoorde dus dan zal het plaatsen zijn en klaar
largeproject schreef:Ik kom van een bmw e91, waar ik ook inklapbare spiegels op had zitten, die mis ik nu wel.
Als ik het goed begrijp dan heb je 2 raammotoren nodig, spiegels en schakelaar.
Heb het nog niet goed bekeken achter de doorboard, maar ik begrijp dat de stekker van de spiegel dan bij de raammotor word aangesloten?
Na coderen klappen de spiegesl altijd in als je de auto afsluit of als je de sluit knop wat langer vast houd, zoals je dan ook de eventuelen open ramen kunt sluiten?
Coderen van de spiegels met vcds, als dit al nodig is, levert niet automatisch in/uitklappende spiegels op, dat moet met vag can pro of zoiets, iets waar ik geen ervaring mee heb. Overigens wil ik dat zelf ook niet want als ik mijn garagebox uit wil, dan heb ik de spiegels graag ingeklapt. Als ze dan eerst automatisch uitklappen, moet ik ze weer inklappen en dan weer uitklappen. Wat een gedoe :LOL:
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]