VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Liesje78
#2792769
Beste allemaal,

Vandaag de stap gezet om mij te registreren op dit forum.
In het verleden heb ik een golf 4 gereden en momenteel rij ik een polo uit 2004.
Bij de aanschaf van de polo heb ik al geroepen dat er ooit weer een zwarte golf komt :D.
Na 7 jaar is het eindelijk zover en ben ik nu opzoek naar een mooie zwarte golf 6.
Tja als je golf fan bent dan krijg je dat er niet zomaar weer uit.
Nu heb ik er een gezien waar ik van de week een proefrit mee ga maken maar ik wil toch even mijn zorgen uiten en kijken of deze terecht zijn.
Het is een golf 6 1.2 tsi uit 2012 met 95.000 op de teller.
De golf ziet er van binnen en buiten super uit.
Alleen....google op golf 6 1.2 tsi, zoals jullie allemaal weten, dan klapt je google uit elkaar van de negatieve berichten.
Menigeen zou zeggen laat die golfjes maar zitten en ga gewoon op zoek naar een andere auto.
Maar ja als golf fan bent......
Vandaar dat ik jullie hulp/advies nodig heb.

De golf heeft motorcode CBZ, en die code ben ik tegengekomen als slechte code, klopt dit?
De distributieketting is niet vervangen geweest.
Als de auto gestart is en stationair loopt klinkt het een beetje als een regelmatige naaimachine, weet even niet hoe ik dat beter kan omschrijven.
Volgens de verkoper is dat het geluid zoals het moet zijn en gaf aan als tip om bij een dealer naar zo'n auto te gaan luisteren omdat die hetzelfde zou klinken.
Van een harde ratel, al weet ik niet hoe die klinkt, is volgens mij geen sprake.
Tijdens de proefrit ga ik ermee naar een garage om hem te laten bekijken en voor advies wat te doen.
Als ik het kenteken check staat er privé/zakelijk 1/1 dus in 5 jaar heeft de golf 2 eigenaren gehad?
Ook de vraagprijs is erg gunstig.

Ik zit er te twijfelen wat te doen.
Wel of niet een golf 6 1.2 tsi kopen.
En is het beter om een 1.4 tsi te kopen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes Lisette
#2792770
De 1.2 is over het algemeen beter dan de 1.4 tsi.

Gewoon even bij je garage laten controleren en kijken wat hun oordeel is.
#2792873
Lekker gaan voor een 1.2 TSI, Genoeg pit om goed met het verkeer mee te kunnen rijden en hij is een stuk zuiniger. Wel moet je dat van de motorcode even verder uitzoeken bij de dealer die kunnen je wel vertellen of het nodig is om je ketting te vervangen. Ook zou ik een NAP tellerstanden rapport in willen zien als ik jou was dan kun je zien of de auto te regelmatig bij de garage te vinden was. Een een aankoop keuring kan ook nooit kwaad.
#2794645
Laat eerst de ketting controleren, deze moet (bijna altijd) vervangen worden als dit nog niet is gebeurd,
Als je dit via een originele VW garage laat doen, krijg je een groot deel van de kosten vergoed door VW.

Hoeveel je dan nog zelf moet betalen is afhankelijk van je motor, km stand, en leeftijd van de auto..

Dat tikkend geluid is normaal, maar als je een ratel hoort dan heeft de ketting speling, vaak hoor je dit alleen even bij het starten, zelf merk je soms helemaal niks van....

Ik heb nl. hetzelfde gehad, ik hoorde niks vreemds, tot de auto opeens bij de garage kwam voor een kleine beurt en de monteur had gehoord dat de ketting een beetje geluid maakte...

Dit laten onderzoeken, en ik had idd. een slechte ketting, alles bij elkaar heeft het me nog geen 100 euro gekost, de rest van de kosten heeft VW overgenomen..

Veel plezier met de golf verder!
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]