VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2792792
Beste Leden,

Ik kamp al een jaar met een vaag terugkomend probleem met mijn golf 4 (AVU) 2002 1.6 Automaat.

De Golf slaat willekeurig in noodloop. Veelal EPC en soms EPC+motorlampje erbij. Bij het uitlezen (doet een monteur) komen voornamelijk steeds dezelfde foutcodes nl. 17950 (P1542) en 17579 (P1171), Hoeksensor en onregelmatig geconstateerd.

Ik heb het een paar keer gehad als ik stationair bij het stoplicht stond, de motor begint in toeren te schommelen en dan treed het op.

Wat is er al gedaan
We hebben nu al bijna alles vervangen wat er eventueel te maken mee kan hebben.
-Gasklephuis (2 keer vervangen)
-Bougiekabels vervangen
-Bougies vervangen
-ECU vervangen
-Bedrading doorgemeten
-Temperatuursensors vervangen (volgens mij alle)
-Thermosstaat vervangen

**Alles telkens opnieuw ingelezen bij het vervangen van een onderdeel**

We hadden een vermoeden dat dit mogelijk met temperatuur te zou hebben en hebben hiervoor het volgende verricht:
-Radiateur doorgespoeld
-Airco bijgevuld en afgesteld (gaf 12 graden af, nu weer 7 graden)

Wat als hij in noodloop slaat
Als hij in noodloop valt, dan valt het vermogen weg en reageert het gaspedaal nauwelijks of niet. De motor stottert en hapert en het EPC lampje branden dan. Dit zal de noodloop/lock zijn. Na het contact uit te zetten en weer starten functioneert de wagen normaal. Tot hij weer in EPC gaat.

Wanneer komt het voor
Na het resetten van de codes loopt hij weer en vertoond geen problemen. Het vreemde is dat we soms een maand probleemloos kunnen rijden en geen codes of hinder ondervinden voordat het probleem terugkomt. Soms komt het probleem na 7 dagen terug, soms 3 dagen en soms al na 1 dag.

De foutcodes blijven terugkomen en het probleem blijft.

Wie kan mij hierbij helpen of heeft een enig idee?
Laatst gewijzigd door webindo op 03 sep 2017 19:05, 3 keer totaal gewijzigd.
#2792800
Denk dat het in de ECU zelf zit als de bedrading goed is, heb laatst hetzelfde gehad bij een Audi 4.2 V8

Exact hetzelfde, alles was al bij AC tronics geweest en konden niks vinden..

Erna andere ecu eraan gehangen omdat bedrading in orde was, probleem verholpen.
#2792803
MK2-VRT schreef:Denk dat het in de ECU zelf zit als de bedrading goed is, heb laatst hetzelfde gehad bij een Audi 4.2 V8
De ECU vervangen is één van de laatste acties die we gedaan hebben. Dat was het helaas niet.

Ik heb in de probleem stelling er nu bijgezet of het vervangen is ;)
#2793033
Het probleem is weer teruggekomen en daarbij trad ook een melding op inzake een probleem met de luchtmassameter, welke weer opgevolgd werd door de 17950 gasklephuis melding.

Luchtmassameter vernieuwd en we gaan we gaan er weer mee rijden/testen.
#2793039
Dit komt mij allemaal zeer bekend voor. Heb een Golf 4 1.6 uit 1998 gehad met ongeveer hetzelfde euvel. Ik reed op de A1 en toen viel de boel stil. Ook diverse onderdelen vervangen, ook ECU, maar het heeft niet geholpen en vele honderden euro's minder, auto ingeruild, het vertrouwen was weg, ik was er klaar mee.
#2793653
Na het vervangen van de luchtmassa censor heb ik er nu een week mee gereden zonder problemen en vandaag slaat hij weer in ze EPC. Dezelfde meldingen weer, de 17950, etc. Nu ook een melding 16825 m.b.t. brandstof regeling.

Motor management uitgelezen, reset, starten en gewoon weer lopen.

Wort er moedeloos van. Er is geen vinger op te leggen wat het is.
#2793841
Vandaag weer de EPC melding en na het stop/starten geveolgd door het motorlampje. Ik heb hem uit laten lezen en alles wat we al reeds vervangen hadden gaf weer de meldingen.

De meldingen zijn:
-17950 HOEKSNS GASKLEPAANDRIJVING-G187 ONAANNEMLIJK SIGNAAL P1542- ONREGELMATIG
-14579 HOEKSNS 2, GASKLEPAANDRIJVING-G188 ONAANNEMELIJK SIGNAAL P1171- ONREGELMATIG
-16825 Regelsysteem voor benzinedampemissie, onjuiste stromning P0441 - ONREGELMATIG
-16486 Luchtmassasensor (G70) signaal te laag P0102 - ONREGELMATIG
-17950 HOEKSNS GASKLEPAANDRIJVING-G187 ONAANNEMLIJK SIGNAAL P1542- ONREGELMATIG
-17698 Koelvloeistoftemperatuursensor bij radiateuruitgang (G83) signaal te klein P1290 - ONREGELMATIG

Als je dit zo leest dan zou je toch denken dat het de ECU is of de bedraging, maar dit is allemaal vervangen.

Alle ideëen zijn welkom!
#2794377
We zijn weer een week verder en weer wat meldingen rijker, alleen nog steeds geen oplossing.

Ik kreeg van iemand een tip om het voltage te meten op punt 6 van de stekker op de EGR klep, deze moet stabiel rond de 0,85 volt zijn bij stationair lopen. Dit zag er allemaal goed uit.

Gisteren weer uitgelezen en de volgende codes stonden erin:
-17950 HOEKSNS GASKLEPAANDRIJVING-G187 ONAANNEMLIJK SIGNAAL P1542- ONREGELMATIG
-17950 HOEKSNS GASKLEPAANDRIJVING-G187 ONAANNEMLIJK SIGNAAL P1542- ONREGELMATIG
-17579 HOEKSNS 2, GASKLEPAANDRIJVING-G188 ONAANNEMELIJK SIGNAAL P1171- ONREGELMATIG
-17973 Gasklepactuator (J388), onderste aanslag niet bereikt P1565 - ONREGELMATIG
-17987 Gasklepactuator (J388) aanpassing niet gestart P1579 - ONREGELMATIG
-17972 Gasklepactuator (J388) onder voltage tijdens basisinstellingen P1564 - ONREGELMATIG

Stond er nou maar eens defect/vervang. Het blijven allemaal onregelmatigheid meldingen.
#2795975
Even een korte update. Want ik heb er zelf ook een hekel, dat mensen, zodra het opgelost is en/of de auto is verkocht, dat zij niets meer van zich laten horen.

Hij staat nu bij een bedrijf wat gespecialiseerd is in VW met name het electrische systeem. Zij hebben het nog niet kunnen vinden. De vermoedens zijn dat het de bekabeling is.

Als er een update is, plaats ik deze weer.
#2795976
Ja houd ons even op de hoogte aub..

Een oplossing bij een probleem is altijd erg mooi, en word ook erg gewaardeerd.

Ik zou niet heel moeilijk doen, als de bedrading in orde is zou ik voor een paar tientjes een andere ecu halen en die eraan hangen, dan kun je heel snel wat uitsluiten.

Je kunt wel blijven vervangen natuurlijk, maar daar word je ook niet vrolijk van.
#2798623
Het bedrijf rijdt er nu mee en het probleem kwam nog terug. Een groot deel van de bedrading is nu vervangen en het schijnt verholpen te zijn. Ik heb hem vandaag opgehaald en ga er wat kilometers mee maken.

Ik hoop echt dat het de bedrading was en dat het nu verholpen is.

Ondertussen ben ik de golf helemaal zat en heb er een Volvo V50 2012 bij gekocht. Dan kan die golf er met een rotvaart uit als hij weer 100% is.
#2798626
Laat ons weten of het probleem niet meer terug is gekomen, dat je de Golf verkoopt is mij wel duidelijk, eens houdt het op, het kost heel veel tijd en geld en om met knikkende knieën te blijven rijden is ook geen optie, dan wil je er vanaf.

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht