- 03 sep 2017 15:10
Beste Leden,
Ik kamp al een jaar met een vaag terugkomend probleem met mijn golf 4 (AVU) 2002 1.6 Automaat.
De Golf slaat willekeurig in noodloop. Veelal EPC en soms EPC+motorlampje erbij. Bij het uitlezen (doet een monteur) komen voornamelijk steeds dezelfde foutcodes nl. 17950 (P1542) en 17579 (P1171), Hoeksensor en onregelmatig geconstateerd.
Ik heb het een paar keer gehad als ik stationair bij het stoplicht stond, de motor begint in toeren te schommelen en dan treed het op.
Wat is er al gedaan
We hebben nu al bijna alles vervangen wat er eventueel te maken mee kan hebben.
-Gasklephuis (2 keer vervangen)
-Bougiekabels vervangen
-Bougies vervangen
-ECU vervangen
-Bedrading doorgemeten
-Temperatuursensors vervangen (volgens mij alle)
-Thermosstaat vervangen
**Alles telkens opnieuw ingelezen bij het vervangen van een onderdeel**
We hadden een vermoeden dat dit mogelijk met temperatuur te zou hebben en hebben hiervoor het volgende verricht:
-Radiateur doorgespoeld
-Airco bijgevuld en afgesteld (gaf 12 graden af, nu weer 7 graden)
Wat als hij in noodloop slaat
Als hij in noodloop valt, dan valt het vermogen weg en reageert het gaspedaal nauwelijks of niet. De motor stottert en hapert en het EPC lampje branden dan. Dit zal de noodloop/lock zijn. Na het contact uit te zetten en weer starten functioneert de wagen normaal. Tot hij weer in EPC gaat.
Wanneer komt het voor
Na het resetten van de codes loopt hij weer en vertoond geen problemen. Het vreemde is dat we soms een maand probleemloos kunnen rijden en geen codes of hinder ondervinden voordat het probleem terugkomt. Soms komt het probleem na 7 dagen terug, soms 3 dagen en soms al na 1 dag.
De foutcodes blijven terugkomen en het probleem blijft.
Wie kan mij hierbij helpen of heeft een enig idee?
Ik kamp al een jaar met een vaag terugkomend probleem met mijn golf 4 (AVU) 2002 1.6 Automaat.
De Golf slaat willekeurig in noodloop. Veelal EPC en soms EPC+motorlampje erbij. Bij het uitlezen (doet een monteur) komen voornamelijk steeds dezelfde foutcodes nl. 17950 (P1542) en 17579 (P1171), Hoeksensor en onregelmatig geconstateerd.
Ik heb het een paar keer gehad als ik stationair bij het stoplicht stond, de motor begint in toeren te schommelen en dan treed het op.
Wat is er al gedaan
We hebben nu al bijna alles vervangen wat er eventueel te maken mee kan hebben.
-Gasklephuis (2 keer vervangen)
-Bougiekabels vervangen
-Bougies vervangen
-ECU vervangen
-Bedrading doorgemeten
-Temperatuursensors vervangen (volgens mij alle)
-Thermosstaat vervangen
**Alles telkens opnieuw ingelezen bij het vervangen van een onderdeel**
We hadden een vermoeden dat dit mogelijk met temperatuur te zou hebben en hebben hiervoor het volgende verricht:
-Radiateur doorgespoeld
-Airco bijgevuld en afgesteld (gaf 12 graden af, nu weer 7 graden)
Wat als hij in noodloop slaat
Als hij in noodloop valt, dan valt het vermogen weg en reageert het gaspedaal nauwelijks of niet. De motor stottert en hapert en het EPC lampje branden dan. Dit zal de noodloop/lock zijn. Na het contact uit te zetten en weer starten functioneert de wagen normaal. Tot hij weer in EPC gaat.
Wanneer komt het voor
Na het resetten van de codes loopt hij weer en vertoond geen problemen. Het vreemde is dat we soms een maand probleemloos kunnen rijden en geen codes of hinder ondervinden voordat het probleem terugkomt. Soms komt het probleem na 7 dagen terug, soms 3 dagen en soms al na 1 dag.
De foutcodes blijven terugkomen en het probleem blijft.
Wie kan mij hierbij helpen of heeft een enig idee?
Laatst gewijzigd door webindo op 03 sep 2017 19:05, 3 keer totaal gewijzigd.