- 09 sep 2017 19:53
Ik zou samen met een vriend mijn Golf 4 V5 een beurtje geven, zodoende had ik alle filters, bougies en olie gehaald. Wat mij al opviel was dat mijn oliefilter een papieren filter was i.p.v. een metalen cilindervormig.
Nadat we de olie hadden leeg laten lopen, wou hij de oliefilter vervangen. Al snel bleek dat hij de benodigde dop sleutel niet had, zijn doppenset ging tot maat 32. Volgens mij is maat 36 nodig?
Zodoende hebben we het met een waterpomptang geprobeerd los te krijgen, dit was achteraf niet zo handig, 1 zijde van de dop is nu gescheurd (plek van bevestigde waterpomptang) en druppelde olie uit.
Weet iemand waar ik deze dop kan aanschaffen?
Op een Chinese site vond ik de volgende afbeelding, hij lijkt er precies op. Hij heeft ook die zilverkleurige inbus fitting. Had ik deze achteraf eerst moeten losschroeven??
Ik hoop dat ik de dop er nog af kan schroeven zonder dat hij volledig afscheurt.
1. Heb ik dopmaat 36 nodig?
2. Waar kan ik de plastic dop van de oliefilter aanschaffen?
3. Had de inbus fitting ook los moeten schroeven?
Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Bedankt alvast!
gevonden afbeelding:
Nadat we de olie hadden leeg laten lopen, wou hij de oliefilter vervangen. Al snel bleek dat hij de benodigde dop sleutel niet had, zijn doppenset ging tot maat 32. Volgens mij is maat 36 nodig?
Zodoende hebben we het met een waterpomptang geprobeerd los te krijgen, dit was achteraf niet zo handig, 1 zijde van de dop is nu gescheurd (plek van bevestigde waterpomptang) en druppelde olie uit.
Weet iemand waar ik deze dop kan aanschaffen?
Op een Chinese site vond ik de volgende afbeelding, hij lijkt er precies op. Hij heeft ook die zilverkleurige inbus fitting. Had ik deze achteraf eerst moeten losschroeven??
Ik hoop dat ik de dop er nog af kan schroeven zonder dat hij volledig afscheurt.
1. Heb ik dopmaat 36 nodig?
2. Waar kan ik de plastic dop van de oliefilter aanschaffen?
3. Had de inbus fitting ook los moeten schroeven?
Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Bedankt alvast!

gevonden afbeelding: