VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
MVW schreef:
patrickmk3 schreef:en tevens goed open te krijgen met een band sleutel/tang of een speciale oliefilter tool onderstaande foto werkt ook perfect en pakt hem van boven an dus je kan er altijd bij.
deze spant zich zelf aan op moment je kracht zet door te draaien.
Nee dat werkt zeker niet perfect. Dat is voor dit soort metalen filters:

Afbeelding

Gaten in boren, schroevendraaiers erin slaan, banden, klemmen tangen... Mensen, als jullie er geen verstand van hebben, geef dan in ieder geval geen tips die niet kloppen... :SCRATCH:
weet niet hoor maar teveel filters mee los gehaald.
is me er nog nooit eentje kapot gegaan ook niet elke plastic filter dop heeft een 36 dop aansluiting.
bijv sommige doppen van chevrolet of mercedes of bmw of opel hebben dit niet allemaal hoe wou je die los gaan krijgen dan ?? de opmerking als je er geen verstand van hebt gaat nergens over...
Voor de kunstof deksels waar geen 6 kant op zit heb je speciale doppen die je op een ratel kunt zetten. Is gewoon een universele set voor te krijgen met verschillende doppen.

Zo'n klem is absoluut niet het juiste gereedschap voor een kunstof filterdeksel.

En tuurlijk kun je het er mee los krijgen, ik kan een carterstop ook wel los krijgen met hamer en beitel, maar dat is ook niet de juiste manier.

Om een lang verhaal kort te maken: bespaar je veel ellende, gebruik het juiste gereedschap.
patrickmk3 schreef:sommige doppen van chevrolet of mercedes of bmw of opel hebben dit niet allemaal hoe wou je die los gaan krijgen dan ?? de opmerking als je er geen verstand van hebt gaat nergens over...
^ Dat was dus precies wat ik bedoelde met mijn laatste opmerking. ;)

https://www.gereedschapland.nl/product/ ... goryid=471

Maar veel belangrijker is natuurlijk de vraag of het de topicstarter al is gelukt om een dop 36 te bemachtigen en het filterdeksel los te draaien.
Ik had de oliefilter dop besteld bij de dealer en de dopsleutel 36 bemachtigd. Maar helaas waar ik al bang voor was, bij het proberen los te draaien is de dop verder afgescheurd en afgebroken.. :SCRATCH: :( Iemand nog een suggestie? Ik ben op het punt om mijn verlies te nemen en de auto neer te zetten bij de dealer :roll:
Zoals je ziet heeft de dop bovenaan wel wat inkepingen..

Afbeelding
Als je er makkelijk bij kan, kan je de dop proberen vast te pakken met schuurpapier zodat je wat meer grip hebt.. Anders even langs de bouwmarkt, en een oliefiltersleutel kopen met zon band? Een vervelend klusje denk ik! Suc6

http://www.toolstation.nl/shop/p85560?c ... SCEALw_wcB

Weet niet hoe dik de rand is van je oliefilter ;)
Corney schreef:Als je er makkelijk bij kan, kan je de dop proberen vast te pakken met schuurpapier zodat je wat meer grip hebt.. Anders even langs de bouwmarkt, en een oliefiltersleutel kopen met zon band? Een vervelend klusje denk ik! Suc6

http://www.toolstation.nl/shop/p85560?c ... SCEALw_wcB

Weet niet hoe dik de rand is van je oliefilter ;)
dat gaat niet lukken vrees ik, had al een band geprobeerd maar de rand is niet heel dik en je komt er lastig bij.
MVW schreef:Voor een band is de rand inderdaad te dun. Ik zou het nu verder proberen met een grote waterpomptang.

Waar woon je? Als het bij Rotterdam of Gouda in de buurt is, dan wil ik je er morgen wel even mee helpen.
Ik woon in Hoorn, Noord-Holland helaas te ver
pak nou gewoon zoon sleutel waar ik je een foto van gaf.
had je hem allang los gehad.
pak je hem ook op een veel groter geheel als alleen op de dop.
MVW schreef:
patrickmk3 schreef:sommige doppen van chevrolet of mercedes of bmw of opel hebben dit niet allemaal hoe wou je die los gaan krijgen dan ?? de opmerking als je er geen verstand van hebt gaat nergens over...
^ Dat was dus precies wat ik bedoelde met mijn laatste opmerking. ;)

https://www.gereedschapland.nl/product/ ... goryid=471

Maar veel belangrijker is natuurlijk de vraag of het de topicstarter al is gelukt om een dop 36 te bemachtigen en het filterdeksel los te draaien.
jep kan maar voor mij geen optie heb niet alleen vw maar praktisch alle merken.
het is geen doen om al die doppen te verzamelen en dan nog te ontdeken dat je net niet de goeie hebt.
en zoals ik al zei teveel doppen er mee los gemaakt en nog nooit een kapot gegaan.
mischien stukje met beleid dan ofzo je moet er idd geen slagratel opzetten of een wringijzer en los gaan maar goed dan kan alles kapot natuurlijk.
patrickmk3 schreef:pak nou gewoon zoon sleutel waar ik je een foto van gaf.
had je hem allang los gehad.
pak je hem ook op een veel groter geheel als alleen op de dop.
In deze situatie is dit inderdaad een optie. Het is nu toch al kapot en het maakt niet meer uit of de dop barst of nog verder afbreekt. De prioriteit is nu om de dop los te krijgen. Onthoud wel dat je dit stuk gereedschap bij de volgende keer losschroeven niet gebruikt, maar gewoon de dop 36 gebruikt. Dat bespaart je een hoop ellende. Maar dat had je vast al begrepen van de vorige reacties ;)
Foutcode p00071

Ja juiste sensor is op kenteken gehaald Wat de […]

Nieuwe firmware 1983 VW Golf 8

Eigenlijk niet. Dag gebracht bij VW dealer en ze h[…]

Is dit een normale prijs voor een kapotte contacts[…]

Golf 5 1.4 tsi problemen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar vermeld[…]

Verwacht van de topicstarter maar geen antwoord, z[…]

Moest voor het eerst 's avonds laat weg. En tot mi[…]

Done! Succes bij je zoektocht :tu:

Leveringsdatum nieuwe wagen?

Vandaag mail gestuurd naar de verkoper. Voor zover[…]