VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Zucht... Met de hand vast draaien geldt voor schroeffilters. Inzet filters met een losse deksel krijg je nooit met de hand vast gedraaid, dit moet gewoon met de juiste dop op een ratel. Likje olie aan de O ring, Vast is vast, nacontrole is nergens voor nodig.

Nu is het denk ik tijd om deze discussie te beëindigen voordat er nog meer onzin voorbij gaat komen. Maak het niet moeilijker dan het is mensen..
Dennuus1 schreef:Zucht... Met de hand vast draaien geldt voor schroeffilters. Inzet filters met een losse deksel krijg je nooit met de hand vast gedraaid, dit moet gewoon met de juiste dop op een ratel. Likje olie aan de O ring, Vast is vast, nacontrole is nergens voor nodig.

Nu is het denk ik tijd om deze discussie te beëindigen voordat er nog meer onzin voorbij gaat komen. Maak het niet moeilijker dan het is mensen..
Ik zette mijne vast met de hand dat moest juist.. ik heb dan wel een 1.8T. Ik had het indd over de schroeffilter denk ik dan
Ik heb de popcorn er maar bij gepakt :LOL:

Iedereen komt met leuke oplossingen maar er word wel vergeten dat TS een hele simpele hobbyist is met het meest minimale aan gereedschap. Iemand er ook al aan gedacht om gewoon het oliefilterhuis te demonteren?
Hobbyist of niet, je hebt gewoon het juiste gereedschap nodig..
Er worden hier allemaal dingen verzonnen, die je uit eindelijk alleen maar een hoop ellende bezorgen, precies waar TS nu dus mee zit..
Ach ja, je kan een beetje sleutelen of niet. Ik vraag me af hoe sommige problemen oplossen wanneer de reguliere weg met het allerbeste gereedschap niet werkt.. Met de handen in het haar? Dat verklaart enigzins de hoge uurtarieven wel :)
mano schreef:Ach ja, je kan een beetje sleutelen of niet. Ik vraag me af hoe sommige problemen oplossen wanneer de reguliere weg met het allerbeste gereedschap niet werkt.. Met de handen in het haar? Dat verklaart enigzins de hoge uurtarieven wel :)
strak punt :LOL:
MVW schreef:
patrickmk3 schreef:pak nou gewoon zoon sleutel waar ik je een foto van gaf.
had je hem allang los gehad.
pak je hem ook op een veel groter geheel als alleen op de dop.
In deze situatie is dit inderdaad een optie. Het is nu toch al kapot en het maakt niet meer uit of de dop barst of nog verder afbreekt. De prioriteit is nu om de dop los te krijgen. Onthoud wel dat je dit stuk gereedschap bij de volgende keer losschroeven niet gebruikt, maar gewoon de dop 36 gebruikt. Dat bespaart je een hoop ellende. Maar dat had je vast al begrepen van de vorige reacties ;)
blijf dit onzin vinden als die echt zo vast zit en je pakt hem met een dop 36
of door het door mij aangegeven gereedschap heb je echt een veel groter stuk waar je kracht opzet.
en minder kans dat je met het probleem komt waar ts dus nu mee zit.
op het punt waar die hem pakt is het plastic ook zeker een x zo dik maar goed.
tevens moet je nogal wil je het uberhaupt voor elkaar krijgen om met het gereedschap wat ik liet zien. de hele behuizing om zeep te helpen. stukje beleid is ook wat waard.
en waarom zullen die mooie karteltjes op de dop zitten vast een design puntje..
en zeker niet om grip te kunnen krijgen bijvoorbeeld..
Dennuus1 schreef:Hobbyist of niet, je hebt gewoon het juiste gereedschap nodig..
Er worden hier allemaal dingen verzonnen, die je uit eindelijk alleen maar een hoop ellende bezorgen, precies waar TS nu dus mee zit..
Precies wat ik dus ook bedoel, maar het is een beetje laat voor een dop 36 zoals je op de foto's ziet. Vervolgens worden de wildste dingen met apart gereedschap bedacht terwijl als ts een dop 36 nog niet voorhanden heeft ook vast dat niet heeft. Vandaar het demonteren van het hele oliefilterhuis en dan hopen dat ie het met een bankschroef en waterpomptang kunt verwijderen (meer ruimte) of anders in z'n geheel vervangen.

Je kunt niet voor alles speciaal gereedschap hebben en soms improviseren maar dit is ook weer de overtreffende trap
mark_almelo schreef:
Dennuus1 schreef:Hobbyist of niet, je hebt gewoon het juiste gereedschap nodig..
Precies wat ik dus ook bedoel, maar het is een beetje laat voor een dop 36 zoals je op de foto's ziet. Vervolgens worden de wildste dingen met apart gereedschap bedacht terwijl als ts een dop 36 nog niet voorhanden heeft ook vast dat niet heeft. Vandaar het demonteren van het hele oliefilterhuis en dan hopen dat ie het met een bankschroef en waterpomptang kunt verwijderen (meer ruimte) of anders in z'n geheel vervangen.

Je kunt niet voor alles speciaal gereedschap hebben en soms improviseren maar dit is ook weer de overtreffende trap
heb je een punt.
ik ging er ook niet van uit hij deze had.
maar aanschaf is 7 a 10 euro ofzo.
en levert je een boel gemak op als ts zelf ze eigen olie wil vervangen.
en tevens nog stukken goedkoper als naar de dealer gaan.
ik ben van mening als je zelf dit soort handelingen wil uitvoeren de spullen ook een beetje voor
elkaar moet hebben om ellende te voorkomen.
MVW schreef:Is de discussie nogsteeds gaande? Man, man, man...
En Patrick, jouw manier is beter als de officiële manier waar het voor ontworpen is? Jouw reacties gaan echt helemaal nergens over. Hier ga ik dan ook maar niet meer op in ;)

Ik ben benieuwd of de ts inmiddels de dop los heeft gekregen.
jammer dat je zo koppig bent dat volgens het boekje de enige manier is bij jou.
had gedacht dat jij met al je ervaring wel zou snappen dat hoe groter het klembereik hoe minder kracht er op de belaste delen komt te staan.
je mag het prima niet met me eens zijn maar om dan te zeggen gaat nergens over is ook weer zo iets.. dan moet je ook onderbouwen waarom die kartels er op zitten want zoals gezegd is vast geen design puntje. en het plastic is gewoon een stuk dikker daar tevens zit je dichter bij het punt waar het vastzit dus minder ruimte voor torsie zoals nu ook gebeurd is en dus afbreekt..
ma goed laten we ma over op houden want wij worden het niet samen eens dat is duidelijk
In sommige gevallen en bij sommige personen gaan theorie en praktijk helaas niet altijd samen. Ik zie het al te vaak bij ons, jonge jongens die met al hun ervaring op school wel even komen vertellen hoe het moet.

Dat gezegd hebbende, zijn er ook genoeg voorbeelden hoe soms de ervaren personen het enorm moeilijk kunnen maken en niet openstaan voor anderen.

Met andere woorden: laat elkaar en elkaars adviezen in waarde.

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht