VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2793421
patrickmk3 schreef:
MVW schreef:Is de discussie nogsteeds gaande? Man, man, man...
En Patrick, jouw manier is beter als de officiële manier waar het voor ontworpen is? Jouw reacties gaan echt helemaal nergens over. Hier ga ik dan ook maar niet meer op in ;)

Ik ben benieuwd of de ts inmiddels de dop los heeft gekregen.
jammer dat je zo koppig bent dat volgens het boekje de enige manier is bij jou.
had gedacht dat jij met al je ervaring wel zou snappen dat hoe groter het klembereik hoe minder kracht er op de belaste delen komt te staan.
je mag het prima niet met me eens zijn maar om dan te zeggen gaat nergens over is ook weer zo iets.. dan moet je ook onderbouwen waarom die kartels er op zitten want zoals gezegd is vast geen design puntje. en het plastic is gewoon een stuk dikker daar tevens zit je dichter bij het punt waar het vastzit dus minder ruimte voor torsie zoals nu ook gebeurd is en dus afbreekt..
ma goed laten we ma over op houden want wij worden het niet samen eens dat is duidelijk
Hij heeft gezegd waarom die kartels erop zitten, ik ook.
Die zitten erop zodat je hem met de juiste maat dop los kan draaien, hij heeft zelfs nog een plaatje bijgevoegd van een assortiment doos doppen.

Met die tool van jou pak je de deksel op 3 punten, als een kunstof deksel goed vast zit dan barst hij gewoon kapot (heb het zelf een keer meegemaakt) Deze tool werkt perfect voor metalen schroeffilters, daar gebruik ik hem zelf regelmatig voor.

Als er een 6 kant op zit, zit deze er niet voor niks op. Tuurlijk zijn er tig andere manieren om hem los te maken, en 99 van de 100 keer gaat dit goed, maar of je dit moet gaan adviseren op een openbaar forum...

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er ook veel leken meelezen, die straks misschien voor de eerste keer hun olie gaan verversen, en die zich een hoop ellende op de hals halen omdat ze niet de juiste kennis, en vooral niet het juiste gereedschap hebben (zoals het bij TS ook mis is gegaan)

Laten we het dus niet ingewikkelder maken dan dat het is: pak het juiste gereedschap om de kans op ellende zo klein mogelijk te maken.

Wat een prof monteur doet moet hij zelf weten, daar heeft hij de ervaring en de kennis voor. Voor een leek/hobbyist is het verstandiger om het gewoon volgens het boekje te doen.

:tu:
#2793424
patrickmk3 schreef:jammer dat je zo koppig bent dat volgens het boekje de enige manier is bij jou.
had gedacht dat jij met al je ervaring wel zou snappen dat hoe groter het klembereik hoe minder kracht er op de belaste delen komt te staan.
je mag het prima niet met me eens zijn maar om dan te zeggen gaat nergens over is ook weer zo iets.. dan moet je ook onderbouwen waarom die kartels er op zitten want zoals gezegd is vast geen design puntje. en het plastic is gewoon een stuk dikker daar tevens zit je dichter bij het punt waar het vastzit dus minder ruimte voor torsie zoals nu ook gebeurd is en dus afbreekt..
ma goed laten we ma over op houden want wij worden het niet samen eens dat is duidelijk
Je hebt volgens mij echt geen idee waar je over praat ;) de wanddikte aan de randen is juist dunner dan bij de uitsparing waar de dop op gezet moet worden. Ook kan zo'n plastic dop beter tegen torsie dan tegen klemkracht. Je knijpt zo'n dop met die tang zo kapot.
Maar doe jij lekker je ding :tu: Ik werk volgens de instructies, gebruik gereedschappen waar ze voor bedoeld zijn. Ik grijp pas naar alternatieve gereedschappen als er iets fout is gegaan of wanneer er iets echt iets niet voorhanden is en je gewoon creatief moet zijn. ;)
#2793428
MVW schreef:
patrickmk3 schreef:jammer dat je zo koppig bent dat volgens het boekje de enige manier is bij jou.
had gedacht dat jij met al je ervaring wel zou snappen dat hoe groter het klembereik hoe minder kracht er op de belaste delen komt te staan.
je mag het prima niet met me eens zijn maar om dan te zeggen gaat nergens over is ook weer zo iets.. dan moet je ook onderbouwen waarom die kartels er op zitten want zoals gezegd is vast geen design puntje. en het plastic is gewoon een stuk dikker daar tevens zit je dichter bij het punt waar het vastzit dus minder ruimte voor torsie zoals nu ook gebeurd is en dus afbreekt..
ma goed laten we ma over op houden want wij worden het niet samen eens dat is duidelijk
Je hebt volgens mij echt geen idee waar je over praat ;) de wanddikte aan de randen is juist dunner dan bij de uitsparing waar de dop op gezet moet worden. Ook kan zo'n plastic dop beter tegen torsie dan tegen klemkracht. Je knijpt zo'n dop met die tang zo kapot.
Maar doe jij lekker je ding :tu: Ik werk volgens de instructies, gebruik gereedschappen waar ze voor bedoeld zijn. Ik grijp pas naar alternatieve gereedschappen als er iets fout is gegaan of wanneer er iets echt iets niet voorhanden is en je gewoon creatief moet zijn. ;)
nee ik heb geen idee waar ik het over heb :LOL:
het staat tenslotte zo in je boekje dus jij zult het allemaal wel weten.
de onderste gekartelde rand is zeker dikker als de bovenkant van de dop rondom de dop 36 aansluiting. als je dat nog niet eens wil inzien heb het zowieso geen nut wat iemand ook zegt.
zoals gezegd ik hou er over op
#2810607
Excuus voor de ontzettende late reactie :P
Ik zie nu pas dat ik niet had vertelt hoe het was afgelopen. Uiteindelijk had ik de dop met een waterpomptang stukje voor stukje afgebroken, in de hoop dat het restant in het oliehuis ook zou breken. Helaas was dit niet het geval, aangezien ik er ook lastig bij kwam bracht ik de auto naar een garage met een brug. Die heeft het restant uit het oliehuis weten te slaan met een schroevendraaier en hamer. De garage was zo vriendelijk om mijn reeds gekochte dop en oliefilter te gebruiken. 50 euro voor de moeite. Hij blij en ik blij :)
Iedereen hier ook bedankt voor de reacties en tips! De volgende keer zorg ik voor het juiste gereedschap, dit voorkomt een hoop ellende.

@Antera ehhhhhhh iemand jou bekend en iets dich[…]

Groene lijn door km teller

Ik gok op een breuk op printplaat van het displa[…]

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum[…]

Alarm

Mijn alarm is inderdaad ook al 2x eerder voor niks[…]

Het is in augustus nog 2x voorgevallen. Eind augus[…]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]