- 13 sep 2017 19:44
#2793421
Die zitten erop zodat je hem met de juiste maat dop los kan draaien, hij heeft zelfs nog een plaatje bijgevoegd van een assortiment doos doppen.
Met die tool van jou pak je de deksel op 3 punten, als een kunstof deksel goed vast zit dan barst hij gewoon kapot (heb het zelf een keer meegemaakt) Deze tool werkt perfect voor metalen schroeffilters, daar gebruik ik hem zelf regelmatig voor.
Als er een 6 kant op zit, zit deze er niet voor niks op. Tuurlijk zijn er tig andere manieren om hem los te maken, en 99 van de 100 keer gaat dit goed, maar of je dit moet gaan adviseren op een openbaar forum...
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er ook veel leken meelezen, die straks misschien voor de eerste keer hun olie gaan verversen, en die zich een hoop ellende op de hals halen omdat ze niet de juiste kennis, en vooral niet het juiste gereedschap hebben (zoals het bij TS ook mis is gegaan)
Laten we het dus niet ingewikkelder maken dan dat het is: pak het juiste gereedschap om de kans op ellende zo klein mogelijk te maken.
Wat een prof monteur doet moet hij zelf weten, daar heeft hij de ervaring en de kennis voor. Voor een leek/hobbyist is het verstandiger om het gewoon volgens het boekje te doen.
patrickmk3 schreef:Hij heeft gezegd waarom die kartels erop zitten, ik ook.MVW schreef:Is de discussie nogsteeds gaande? Man, man, man...jammer dat je zo koppig bent dat volgens het boekje de enige manier is bij jou.
En Patrick, jouw manier is beter als de officiële manier waar het voor ontworpen is? Jouw reacties gaan echt helemaal nergens over. Hier ga ik dan ook maar niet meer op in
Ik ben benieuwd of de ts inmiddels de dop los heeft gekregen.
had gedacht dat jij met al je ervaring wel zou snappen dat hoe groter het klembereik hoe minder kracht er op de belaste delen komt te staan.
je mag het prima niet met me eens zijn maar om dan te zeggen gaat nergens over is ook weer zo iets.. dan moet je ook onderbouwen waarom die kartels er op zitten want zoals gezegd is vast geen design puntje. en het plastic is gewoon een stuk dikker daar tevens zit je dichter bij het punt waar het vastzit dus minder ruimte voor torsie zoals nu ook gebeurd is en dus afbreekt..
ma goed laten we ma over op houden want wij worden het niet samen eens dat is duidelijk
Die zitten erop zodat je hem met de juiste maat dop los kan draaien, hij heeft zelfs nog een plaatje bijgevoegd van een assortiment doos doppen.
Met die tool van jou pak je de deksel op 3 punten, als een kunstof deksel goed vast zit dan barst hij gewoon kapot (heb het zelf een keer meegemaakt) Deze tool werkt perfect voor metalen schroeffilters, daar gebruik ik hem zelf regelmatig voor.
Als er een 6 kant op zit, zit deze er niet voor niks op. Tuurlijk zijn er tig andere manieren om hem los te maken, en 99 van de 100 keer gaat dit goed, maar of je dit moet gaan adviseren op een openbaar forum...
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er ook veel leken meelezen, die straks misschien voor de eerste keer hun olie gaan verversen, en die zich een hoop ellende op de hals halen omdat ze niet de juiste kennis, en vooral niet het juiste gereedschap hebben (zoals het bij TS ook mis is gegaan)
Laten we het dus niet ingewikkelder maken dan dat het is: pak het juiste gereedschap om de kans op ellende zo klein mogelijk te maken.
Wat een prof monteur doet moet hij zelf weten, daar heeft hij de ervaring en de kennis voor. Voor een leek/hobbyist is het verstandiger om het gewoon volgens het boekje te doen.

Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback