VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Audi problemen
  • Gebruikersavatar
door GolfIVhobby
#2795380
Heren,

Het gaat om een 1.9 avf tdi motor met 96KW , deze is gechipt en EGR klep softwarematig dicht
( 85 % )


Kan iemand mij uitleggen of het normaal is dat de smoorklep na het bovenstaande niet meer functioneel is.

Dat is namelijk bij mij het geval. bij het uitzetten van de motor , zie ik het mechanisme van de smoorklep niet van zijn plek komen. dus gaat de motor schokken / schudden tijdens het uitzetten.

Ik heb de vacuum slang van de smoorklep losgehaald en gecontroleerd tijdens het uitzetten of er vacuum wordt getrokken, dat is wel het geval maar zwak in mijn beleving , de kracht die ik nodig heb om handmatig het mechanisme van het smoorklep in te drukken is meer.

zie verder vook geen elektr. stecker in de buurt van de smoorklep / egr .
er is wel lekkage onder de EGR pijp.

Bij het handmatig indrukken van de smoorklep slaat de motor rustig af , zoals het hoort.


Iemand met een oplossing voor bovenstaande omschrijving ?


gr Kees
door GolfIVhobby
#2795767
Nee deze heb ik samen met de tuning laten doen bij een tuner .
Alleen was dit 3 jaar geleden.
Probleem met de smoorklep is pas begonnen nadat de auto bijna een maand heeft stil gestaan. (vakantie)


Is dit uit te lezen , waardoor de smoorklep niet werkt ?
vacuum / contact breuk draad / egr in combinatie smoorklep defect



Ik zie op Ebay egr kleps staan voor de 1.9 tdi vanaf 50 Euro 's iemand ervarig met deze aftermarket materiaal
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2795775
Die smoorklep is mechanisch, werkt met een vacuumslangetje en solenoid stuurt hem aan.

Zou ff controleren of de vacuumslangen niet kapot zijn, of je klep zou al vast gekoekt moeten zijn, maar dat kun je snel controleren.

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]