- 12 okt 2017 09:27
#2795380
Heren,
Het gaat om een 1.9 avf tdi motor met 96KW , deze is gechipt en EGR klep softwarematig dicht
( 85 % )
Kan iemand mij uitleggen of het normaal is dat de smoorklep na het bovenstaande niet meer functioneel is.
Dat is namelijk bij mij het geval. bij het uitzetten van de motor , zie ik het mechanisme van de smoorklep niet van zijn plek komen. dus gaat de motor schokken / schudden tijdens het uitzetten.
Ik heb de vacuum slang van de smoorklep losgehaald en gecontroleerd tijdens het uitzetten of er vacuum wordt getrokken, dat is wel het geval maar zwak in mijn beleving , de kracht die ik nodig heb om handmatig het mechanisme van het smoorklep in te drukken is meer.
zie verder vook geen elektr. stecker in de buurt van de smoorklep / egr .
er is wel lekkage onder de EGR pijp.
Bij het handmatig indrukken van de smoorklep slaat de motor rustig af , zoals het hoort.
Iemand met een oplossing voor bovenstaande omschrijving ?
gr Kees
Het gaat om een 1.9 avf tdi motor met 96KW , deze is gechipt en EGR klep softwarematig dicht
( 85 % )
Kan iemand mij uitleggen of het normaal is dat de smoorklep na het bovenstaande niet meer functioneel is.
Dat is namelijk bij mij het geval. bij het uitzetten van de motor , zie ik het mechanisme van de smoorklep niet van zijn plek komen. dus gaat de motor schokken / schudden tijdens het uitzetten.
Ik heb de vacuum slang van de smoorklep losgehaald en gecontroleerd tijdens het uitzetten of er vacuum wordt getrokken, dat is wel het geval maar zwak in mijn beleving , de kracht die ik nodig heb om handmatig het mechanisme van het smoorklep in te drukken is meer.
zie verder vook geen elektr. stecker in de buurt van de smoorklep / egr .
er is wel lekkage onder de EGR pijp.
Bij het handmatig indrukken van de smoorklep slaat de motor rustig af , zoals het hoort.
Iemand met een oplossing voor bovenstaande omschrijving ?
gr Kees