VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Bertus73
#2797017
Goedendag /avond

ik heb een vraag over de olie in mn versnellingsbak.
heb een golf 4 tdi 66kw (hand geschakeld) en heeft nu 450000 km op de klok, en heb hem nu
krap 8 jaar,
in deze tijd heb ik nog nooi mn versnellingsbak olie vervangen. fit for life toch??
nu denk ik dat het met deze km wel eens tijd word, aangezien ik ook niet weet of het
bij de vorige eigenenaar ooit gebeurd is.
nu heb ik gezocht welke olie ik moest hebben, word me 75w90 geadviseerd, dat lijkt me vrij dikke olie, toch?
om wat zekerder van de olie te zijn heb ik toch maar bij de dealer opgehaad, wat blijkt...?? deze olie is gewoon dun.
mijn vraag is dus, moet het nou dikke of dunne olie zijn, neem aan dat de dealer het juist heeft?
Gebruikersavatar
door MVW
#2797128
Bertus73 schreef:Ok, dus die van de dealer is dus niet de goeie? Heb van de dealer G 070 726 A2
Dit is ook 75W90 alleen met een nummer van VW. Je kunt gewoon olie met deze viscositeit aanschaffen bij een automaterialenzaak of online bestellen. Bij de dealer betaal je misschien meer voor dezelfde olie, omdat zij er ook nog wat op willen verdienen.
door Bertus73
#2797140
was net ff bij eurol ( bijvoorbeeld) aan het kijken, en die verwijst ook idd naar het nr van vw. vw heeft op de fles ook geen viscositeit staan, dus vandaar dat ik me afvroeg wat het verschil is, en idd de prijs. bij vw betaalde ik 14,35 per liter, valt nog mee dacht ik.

in iedergeval bedankt voor je reactie.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk