VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door pantzer15
#2798749
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb voetverlichting in mijn golf 6 1.6 TDI uit 2011 ingebouwd de kabelboom ligt al de massa is al aangesloten en ik kan hem coderen dat is allemaal het probleem niet het enige probleem dat ik nu heb is dat ik geen idee heb op welke pin hij van mijn bcm moet het betreft een PQ35M modelnummer 5K0937086J dus is er iemand die mij kan helpen op welke pin hij moet?

Hartelijk bedankt!
Gebruikersavatar
door MVW
#2798851
De plusdraad moet op stekker T52b, pin 50 aangesloten worden. De massa kun je op een willekeurig massapunt monteren. Hieronder heb je het schema. Om deze te vergroten kun je er even rechts op klikken en openen in nieuw tabblad ;)

Afbeelding

Succes, laat even weten als het gelukt is :tu:
door pantzer15
#2798910
Helemaal gelukt bedankt!! Voor mensen die ook nog op zoek zijn of nog van plan zijn om deze verlichting te plaatsen de middelste stekker van je bcm en dan pin 50 ik heb er even een plaatje bij gemaakt. En dan coderen

EC425BA3-EE07-4D22-8310-61F325CF0A26.jpeg
EC425BA3-EE07-4D22-8310-61F325CF0A26.jpeg (26.32 KiB) 2292 keer bekeken
Gebruikersavatar
door MVW
#2798915
Goed om te lezen dat het gelukt is. Fijn dat je er een foto bij hebt geplaatst voor de iemand anders die dit ook van plan is :tu:

Heb je verder nog plannen met het inbouwen van accessoires op/in/aan je Golf?
door pantzer15
#2798922
Jazeker ik blijf niet stilzitten :D ik heb al een originele achteruit rij camera geplaatst en een trekhaak 2 weken geleden en ik ben vandaag met de deur verlichting begonnen de bestuurders deur werkt al de rest komt volgende week. Daarna zat ik er over na te denken om mijn shark vin te vervangen voor 1 met gps/fm en dab+ Voor de rest beginnen mijn ideeën een beetje op te raken dus als je nog Iets leuks weet hoor ik het graag
Gebruikersavatar
door MVW
#2798930
Stuk voor stuk mooie updates voor de Golf! De DAB+ is zeker een aanrader. Zelfs met goed FM-ontvangst is het verschil met het kraakheldere DAB+ ontvangst goed te merken!

We zouden het leuk vinden als je jezelf voorstelt in "de garage" met een foto van jouw Golf. Wie weet kunnen we jou met onze ideeën nog wel inspireren voor wat nieuwe technische snufjes ;)
door largeproject
#2799046
pantzer15 schreef:Jazeker ik blijf niet stilzitten :D ik heb al een originele achteruit rij camera geplaatst en een trekhaak 2 weken geleden en ik ben vandaag met de deur verlichting begonnen de bestuurders deur werkt al de rest komt volgende week. Daarna zat ik er over na te denken om mijn shark vin te vervangen voor 1 met gps/fm en dab+ Voor de rest beginnen mijn ideeën een beetje op te raken dus als je nog Iets leuks weet hoor ik het graag

Heb je dan een radio die voor DAB+ geschikt is, heb zelf een rcn510 (geproduceerd in 2015) in mijn 2011 golf (blijkbaar een keertje gejat geweest of stuk), zelfs deze is niet geschikt voor dab+, jammer anders was het een kwestie van een andere antenne versterker plaatsen en klaar.
door largeproject
#2799047
MVW schreef:De plusdraad moet op stekker T52b, pin 50 aangesloten worden. De massa kun je op een willekeurig massapunt monteren. Hieronder heb je het schema. Om deze te vergroten kun je er even rechts op klikken en openen in nieuw tabblad ;)

Afbeelding

Succes, laat even weten als het gelukt is :tu:

Mag ik vragen hoe je aan dergelijke stroom schema's kunt komen?
He nl. nu een probleem dat beide ramen van de achterportieren niet meer werken.
Nu weet ik niet of het komt omdat ik voor anderen raammotoren ivm klapspiegels hebt geplaats of door het aansluiten van de stoelverwarming stoelverwarming, heb helaas niet getest tussen door. :GRR:
door pantzer15
#2799049
largeproject schreef:
pantzer15 schreef:Jazeker ik blijf niet stilzitten :D ik heb al een originele achteruit rij camera geplaatst en een trekhaak 2 weken geleden en ik ben vandaag met de deur verlichting begonnen de bestuurders deur werkt al de rest komt volgende week. Daarna zat ik er over na te denken om mijn shark vin te vervangen voor 1 met gps/fm en dab+ Voor de rest beginnen mijn ideeën een beetje op te raken dus als je nog Iets leuks weet hoor ik het graag

Heb je dan een radio die voor DAB+ geschikt is, heb zelf een rcn510 (geproduceerd in 2015) in mijn 2011 golf (blijkbaar een keertje gejat geweest of stuk), zelfs deze is niet geschikt voor dab+, jammer anders was het een kwestie van een andere antenne versterker plaatsen en klaar.

Ja die heb ik maar dat is geen originele van Volkswagen maar omdat ik de rnsen maar traag vind en ik graag mijn dashcam en achteruitrijcamera apart op mijn schermpje wou en dab+ de rns510 die er in zat had natuurlijk geen Bluetooth module en als ik dan dat origineel er in wil maken heb je het over prijzen dat ik belachelijk vind maar ik wou dus ook geen honderden euro’s uit wou geven daarom ben ik maar voor een imitatie gegaan.


Trouwens goede vraag over dat stroomschema het is natuurlijk veel makkelijker als ik het zelf kan opzoeken de volgende keer dus ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord :D
door largeproject
#2799051
Traag zijn ze idd, had een BMW e91, met een cic (met Hdd), die was toch een stuk sneller overal mee, terwijl dat al een gedateerd toestel was.
Werk zo'n imitatie een beetje, zie prijzen voorbij komen dat ik daar mijn twijfels bij heb.
Gebruikersavatar
door MVW
#2799217
pantzer15 schreef:Trouwens goede vraag over dat stroomschema het is natuurlijk veel makkelijker als ik het zelf kan opzoeken de volgende keer dus ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord :D
Je kunt dit soort dingen zelf opzoeken op de Volkswagen website: https://erwin.volkswagen.de/erwin/showHome.do. Hier kun je een account aanmaken en na een betaling (afhankelijk van wat je wilt) opzoeken wat je wilt ;)

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.