VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Goedemiddag allen,

Al heel veel gezocht en gedaan maar nog niet opgelost dus vandaar aangemeld.

Ik rijd een golf IV uit 2000. Het is een 1.6 vijfdeurs zonder open dak. Sinds tijden heb ik last van water achter de bestuurderstoel na regen. Water komt binnen bij regen en stilstand dus heeft geen relatie met opspattend water in wielkast of zoiets.
Als auto achterstevoren op aflopende oprit staat dan heb ik er geen last van. Het lijkt dus alsof water door middentunnel van voren naar achter loopt en dan achter voorstoel blijft staan.

Wat is al gedaan:

Parafan los en schoon en zekeringkast afgekit
Deurrubbers vervangen
Antenne op dak afgekit
Achterlicht gecontroleerd op lekkage
Deuren van binnen afgekit

Ben nu beetje zoekende wat het nog meer kan zijn. Auto rijdt verder geweldig en ben van plan om er nog wat jaren mee door te gaan maar dit is wel vervelend probleem en lijkt me ook niet bevorderlijk voor leeftijd :-)

Graag jullie op- en aanmerkingen!
Thanks MVW!

De afdichting is 100% dicht. Heb tuinslang erop gehad en geen probleem. Als auto met neus naar beneden op kleine helling staat komt er ook geen water binnen. Hieruit concludeer ik dat het niet met de deuren en of ramen te maken heeft. Ook niet iets aan achterkant volgens mijn beredenering.
Ik verwacht ergens voor maar ben out-of-options...
Er schiet me nog iets te binnen; probeer eens de wielkuipen onder het schutbord los te maken. Hier verzamelt zich vaak enorm veel troep (losse blaadjes etc) wat zeker niet ondenkbaar is in deze tijd van het jaar. Dit blokkeert de waterafvoer van de paravan, met als gevolg dat het water door de kleinste gaatjes en afdichtingen het interieur inloopt.

Deze foto's heb ik elders van het forum geplukt uit topics van leden die het hebben schoongemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je zou ook kunnen proberen om de auto door de wasstraat heen te halen waar het water onder hoge druk in alle kieren en naden van de carrosserie gespoten wordt. Neem even een zaklampje mee en houd dan goed alle dorpels en de onderkant van het dashboardkastje in de gaten :tu:
Dank voor reactie. Even geen tijd gehad vanwege sinterklaas. Ga dit weekend eens kijken wat ik daar vind ;-)
Auto staat nu weer andersom op oprit en blijft droog maar komt dus omdat hij op helling staat met voorkant stukje lager dan achterkant...
Dit zijn torx-schroeven. Je kunt bij de Gamma of de Formido goedkoop een setje torx schroevendraaiers of een doppendoosje met een ratel kopen voor een paar centen. Een torx schroevendraaier ziet er zo uit:

Afbeelding

Je hebt torx 15 of 20 nodig voor de schroefjes die je los wilt halen. Die zitten vaak standaard in de set.
MVW schreef:Dat is een flinke hoop met vuil. Het is maar goed dat je het schoon hebt gemaakt :)
Klopt! Ben blij dat ik dit gedaan heb dus dank voor tip. Hoop wel echt dat water hierna verleden tijd is. Anders gewoon weer rustig verder zoeken 8) . Auto wordt in mei volwassen (18) en wil ik nog zo lang mogelijk rijden :mrgreen: . Vind het een heerlijk autootje :tu:
Ik heb een soortgelijk probleem gehad bij mijn Golf 3. Water achter de voorstoelen en niet weten waar het weg komt. Ik dacht eerst aan het folie in de deuren (helaas). Na flink zoeken samen met een collega met een zaklamp zagen we dat een kitnaad niet goed gehecht was (af fabriek). Zie foto!
VW.jpg
VW.jpg (33.68 KiB) 1519 keer bekeken

@Antera ehhhhhhh iemand jou bekend en iets dich[…]

Groene lijn door km teller

Ik gok op een breuk op printplaat van het displa[…]

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum[…]

Alarm

Mijn alarm is inderdaad ook al 2x eerder voor niks[…]

Het is in augustus nog 2x voorgevallen. Eind augus[…]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?