VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Laat even iemand met een tuinslang de auto natspuiten. Als je met een zaklampje in de auto gaat liggen of zitten, zie je vaak wel ergens een druppel water verschijnen. Eventueel demonteer je eerst je deurpanelen, dan zie je snel genoeg of er water langs de afdichtingen van de metalen platen lekt.
Voorkant geheel gereinigd. Liep al goed weg maar veel zooi nog her en der. Water loopt mooi weg nu maar blijft beetje staan bij dat witte kastje. Garage heeft die afgekit maar als het nu niet goed gedaan is, waar merk ik dat dan binnen? Interieurfilter was droog en ook daar alles goed schoon. Zie foto’s.

Afbeelding

Afbeelding
Nog altijd geen oplossing :? .
Wat is dat witte kastje en waarmee kan ik die het best afkitten? Garage heeft dat al gekit maar ik denk misschien niet goed genoeg. Ik heb daarna toch echt alles aan de voorkant gehad. Wat me wel opviel is dat er wat scheurtjes in de lak zitten van de paravan. als je bovenste foto (die waar je het ruitenwissermechanisme ziet) uitvergroot (goed te doen op een tablet) zie je een voorbeeld van zo’n scheurtje links onderaan. Zou dat nog een oorzaak van lekkage kunnen zijn?
Webstarr schreef:Als je de wielkuipen demonteerd zie je een afwatering's gat zitten terhoogte van de schokbreker, deze is ook vrij van rommel?

dat kanaal is een beetje lastig te zien, maar dat was bij mij dus het probleem
Liep het water bij jou dan helemaal niet meer weg?

Zijn die wielkuipen makkelijk gewoon op straat te demonteren of moeten daarvoor ook de wielen verwijderd worden. Ik heb laatst de wielkuipen niet helemaal losgehaald om het vuil onderin te verwijderen maar bovenin nog niet. Water loopt wel mooi weg via de wielkasten als ik het in de paravan gooi. Als echter ergens iets blijft staan in zo’n kanaaltje dan kan het inderdaad verder naar binnen lekken of zie ik dat verkeerd?
Ja, de wielen moeten eraf om de gehele kuip te kunnen verwijderen, zit met diverse torx (t25 dacht ik) schroeven vast.

Als dat punt verstopt zit, gaat het water natuurlijk ophopen. een gedeelte gaat via een ander kanaal naar buiten een ander gedeelte gaat naar binnen.

Dakrubbers zou ik ook eens goed doorspuiten,

Als dat het ook niet is begin in sterk te twijfelen aan rotte raamkit
JUUL schreef:Daar kan idd een hoop rotzooi vast komen te zitten :lol:

Afbeelding
tis ook bij bijna elke vw het zelfde he haha
crafters kun je ook zo een kruiwagen zand uitscheppen hahaha :LOL:

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?