VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
door Jvolkswagen1
Goeden avond allemaal.

Ik heb een probleem met mijn Tiguan uit 2009.
De boxen in de achter portieren blijven kraken ook al is de radio uit of de auto op slot.
Nu snappen jullie dat dit heel erg vervelend is. Mijn auto is uitgerust met een Dubbeldin.

Nu heb ik bij beide achter portieren de stekkers van de boxen afgehaald en is het weer mooi stil.
Maar hebben jullie enig idee waar ik moet gaan starten met zoeken ?
door MVW
Doen deze speakers het wel als de radio speelt? Kraken de speakers ook nog als je de stekker van je radio afhaalt? Want dat zou duiden op een probleem in de bedrading (al zou het wel heel toevallig zijn als dat zowel links als rechts zou zijn).

Zou je anders de draden in de stekker van de radio van de speakers aan de voorkant kunnen wisselen met die van de speakers achter, zodat je kan bepalen of het probleem door de radio wordt veroorzaakt.
door myfiero
Mijn touareq heeft ook storing op de boxxen, maar dat is alleen als de achterruit ontdooier aan staat.
Die stoort enorm op de speakers.
Misschien dat daar ook iets mee te maken heeft??
door Jvolkswagen1
Bedankt voor jullie reacties!

Uit de boxen komen geen geluid uit alleen gekraak.
Ik zal van de week de dubbel din eruit halen en de draaden omwisselen en de stekker eraf halen . Is dit zo overklickbaar?

Nee de achteruit rij ontdooier stond niet aan.
door Jvolkswagen1
Vandaag even gekeken naar de boxen. Toen ik de stekkers aansloot kraakten ze niet meer. Maar ze deden het eerst achter helemaal niet... Toen ik de fader wou instellen stond er alleen nog maar links en rechts de achterste boxen waren uit de radio. Dus de radio zal gezien hebben dat achter geen boxen waren aangesloten.
Dus als die ziet dat ze er niet opzitten, dacht ik zal die vast ook weer zien als ze er wel opzitten. Dus heb ik de auto op slot gezet en een uur gewacht. En toen kon ik de fader/balans wel instellen.

Nu deden die boxen het gewoon weer en geen gekraak.
Dus als de radio een reset heeft gedaan ? Ik weet het zo niet. Maar als ze weer gaan kraken horen jullie het wel.
door Hanseman
Goedenavond,

Ik heb sinds kort ongeveer hetzelfde. Heb dynaudio-systeem waarbij eerst alleen de hoge tonen bij mij voor overbleven. De stem van de navigatie was daardoor ook zachter dan normaal. Klonk blikkerig. Achter was alles er wel nog. Tijdje later kraakte het een en het ander een tijdje (ook bij radio/nav. helemaal uit) en sinds vandaag is er totaal geen geluid meer.
Radio nog wel te selecteren, cd lijkt gewoon af te spelen, maar simpelweg geen geluid. Kan dit een zekering zijn of moet ik het ergens anders zoeken?

Ik hoor graag wie dit ook heeft (meegemaakt) en/of wie de oplossing heeft.

B.v.d!

Hans

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm