VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Beste vw liefhebbers!

Ik zit met het volgende probleem. Ik reed donderdag van het werk naar huis en mijn motor valt ineens stil. Ik heb een paar keer geprobeerd hem te starten maar hij deed niets meer. Hij draaide wel rond maar sloeg niet aan. Nu ben ik er achtergekomen zodra ik het slangetje die op het kleppendeksel zit eraf haal hij wel gewoon wil starten. Zodra ik hem er weer opzet slaat de motor gelijk weer af. Weet iemand van jullie hier een oplossing voor? Of wat ik hiervoor moet doen om tot een oplossing te komen?

Groet michel
Dan lijkt het alsof er onvoldoende lucht via de smoorklep (gasklep) de motor in kan komen. De motor zuigt dan alleen lucht aan via de aansluiting van de losgenomen carterontluchtingsslang.

- Opent de smoorklep als de motor draait? De klep hoort bij uitgeschakelde motor gesloten te staan en bij draaiende motor (maar ook als het contact is ingeschakeld) volledig geopend te zijn. De klep wordt gesloten om de motor rustig af te laten slaan als je de motor uitschakelt. Misschien blijft de klep in gesloten toestand staan?
- Indien de smoorklep opent bij draaiende motor; haal de slang even los van de smoorklep. Als de motor draait, komt daar lucht uit? Probeer eens gas te geven (zorg dat je geen oliespetters op je kleding krijgt) en controleer of dat er lucht vanaf de turbo de slang uit wordt geblazen. Wanneer er geen lucht uit deze slang komt, dan heb je mogelijk een probleem met je turbo of een blokkade in het luchttraject tussen je turbo - intercooler - en smoorklep.
Je zei dat de smoorklep weer sloot als je de carterventilatieslang aansloot. De smoorklep hoort open te staan als de motor op contact wordt gezet, als hij gestart wordt en als hij draait. De klep sluit alleen tijdens het stilzetten van de motor.
Als de klep dus tijdens het rijden dicht gaat, slaat de motor af omdat de luchttoevoer wordt afgesloten. Is dat het geval? Want als je in dat geval de carterontluchtingsslang eraf haalt, kan hij via die slang zijn lucht aanzuigen om te starten.

Graag meer duidelijkheid over het bovenstaande.

Had je ook nog gecontroleerd of de turbo lucht levert door bij draaiende motor te voelen bij de dikke (inlaatlucht)slang die op de smoorklep gemonteerd zit?
De smoorklep staat open maar als je de slang er weer opdruk dan dan gaat de smoorklep dicht net als je de motor af zet en als de motor uit is dan gaat de smoorklep weer open en de (slang)die vanaf de turbo komt naar de lucht filter blaast niet als je gas geeft aan de kant van de smoorklep zuigt hij lucht aan we hebben geprobeerd er mee te rijden met de slang er af maar dan heeft hij totaal geen trekkracht
Dit gaf ik in mijn tweede bericht al aan: het lijkt dan alsof er geen lucht door de turboslang toegevoerd kan worden. Wanneer de turboslang losgenomen is slaat de motor dus wel aan, maar als hij gemonteerd zit krijgt hij waarschijnlijk te weinig, of geen lucht en slaat de motor af. Dus je hebt waarschijnlijk een probleem met je turbo, of een verstopping in het luchttraject tussen je turbo en je smoorklep.
Oké. Ik bel morgen even naar de garage en laat hem dan even uitlezen. Misschien dat ik dan ook wat meer kom te weten. En het zou dus ook geen kwaad kunnen om de turbo er even af te halen en te gaan kijken of daar misschien een verstopping zit? Want het is toch op zich wel vreemd dat het zonder enige waarschuwing er mee stopt? Want voordat de auto ermee stopte nooit symptomen gezien of gehad. Was gewoon in een keer over.

@Antera ehhhhhhh iemand jou bekend en iets dich[…]

Groene lijn door km teller

Ik gok op een breuk op printplaat van het displa[…]

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum[…]

Alarm

Mijn alarm is inderdaad ook al 2x eerder voor niks[…]

Het is in augustus nog 2x voorgevallen. Eind augus[…]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]