- 05 dec 2017 21:35
#2799177
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan niet echt iets vinden wat helemaal overeenkomt met het probleem dat ik momenteel heb. Daarom maar een nieuw topic.
Mijn Golf 5 GTI met 2.0 tfsi BWA motor uit 2008 houd in tussen ongeveer 1900 en 2600 toeren, bij koude en warme motor. Buiten deze toerentallen trekt hij gewoon goed op. Hoe hoger ik in de versnelling kom, hoe erger het wordt. In de 1 en 2 verneem ik het eigenlijk niet, pas in de 3 begin ik het wat te merken en in de 6 is het op z'n ergst. De motor loopt verder als een zonnetje, vind hem alleen soms wat moeilijk aanslaan.
Mijn vermoeden was dat het aan een sensor zou moeten liggen. De auto is gisteren en vandaag bij de VW garage geweest, maar er staan geen foutcodes in het geheugen en er zijn geen misfires geregistreerd. Nu vertelden ze me vanmiddag dat ze vermoeden dat de nokkenassteller niet goed meer is en dat het hier door veroorzaakt zou worden. Omdat de reparatie 1100 euro moet gaan kosten en ze me niet 100% konden verzekeren dat het probleem daar mee verholpen zou zijn, heb ik de auto toch eerst maar weer opgehaald. Voorlopig rijd ik maar weer in mijn Golf 3 naar mijn werk.
Is hier iemand die dit ook heeft gehad of een idee heeft wat dit zou kunnen zijn?
Mijn Golf 5 GTI met 2.0 tfsi BWA motor uit 2008 houd in tussen ongeveer 1900 en 2600 toeren, bij koude en warme motor. Buiten deze toerentallen trekt hij gewoon goed op. Hoe hoger ik in de versnelling kom, hoe erger het wordt. In de 1 en 2 verneem ik het eigenlijk niet, pas in de 3 begin ik het wat te merken en in de 6 is het op z'n ergst. De motor loopt verder als een zonnetje, vind hem alleen soms wat moeilijk aanslaan.
Mijn vermoeden was dat het aan een sensor zou moeten liggen. De auto is gisteren en vandaag bij de VW garage geweest, maar er staan geen foutcodes in het geheugen en er zijn geen misfires geregistreerd. Nu vertelden ze me vanmiddag dat ze vermoeden dat de nokkenassteller niet goed meer is en dat het hier door veroorzaakt zou worden. Omdat de reparatie 1100 euro moet gaan kosten en ze me niet 100% konden verzekeren dat het probleem daar mee verholpen zou zijn, heb ik de auto toch eerst maar weer opgehaald. Voorlopig rijd ik maar weer in mijn Golf 3 naar mijn werk.

Is hier iemand die dit ook heeft gehad of een idee heeft wat dit zou kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door JdH op 15 feb 2018 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.