VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
#2799299
Beste mensen,

Ik ben al paar weken in het besot van een golf 4 1.6 sr en heb dan ook een probleem (helaas) en dat is dus dat de thermo meter het niet doet wanneer ik rij.

Hij werkt alleen als ik de auto stil laat staan voor 1 minuut en dan gaat de meter omhoog maar tijdens het rijden zakt die naar 0.

Ik heb het bij het auto bedrijf laten repareren altans dat zeggen ze na 2 x waaronder ze de 1e x niks aan hebben gedaan en de 2e x de dashboard eruit hebben gehaald em vervangen met een van de sloop??! (Helemaal onder de krassen en duf licht) :GRR: En ze hebben de koelvloeistof sensor vervangen. Nou dat zou het dus moeten fixen volgens hun maar dat bleek dus niet op de terugweg...

Nou is mijn vraag heeft iemand dit probleem eerder gehad en wat is de oplossing ervoor ? Terug naar deze garage brengen word hem niet
#2799310
Als de temperatuurmeter omhoog komt bij stilstaan en weer daalt tijdens het rijden, kan dat te maken hebben met een defecte thermostaat. Is daar al naar gekeken?

Ook kan een temperatuursensor defect zijn. Let op, er bevinden zich twee koelvloeistoftemperatuursensoren in de motorruimte. Zijn deze al doorgemeten of misschien al vervangen?

Met diagnoseapparatuur kunnen de meetwaardeblokken (live data) opgevraagd worden en kan gecontroleerd worden of de koelvloeistofsensoren de goede waarden doorgeven.

Jammer dat het instrumentenpaneel voor niets is vervangen. Als het vervangen niet geholpen heeft, dan kunnen ze hem weer terugzetten? Ze hebben immers een foute diagnose gesteld?
Mochten ze niets voor je willen betekenen, is de vraag of je de oude nog hebt? Je kunt de behuizingen namelijk omwisselen zodat hij weer netjes is. Met twee torx-boutjes kun je hem demonteren en de behuizing kan met een paar schroefjes van het paneel losgehaald worden.
#2799315
MVW schreef:Als de temperatuurmeter omhoog komt bij stilstaan en weer daalt tijdens het rijden, kan dat te maken hebben met een defecte thermostaat. Is daar al naar gekeken?

Ook kan een temperatuursensor defect zijn. Let op, er bevinden zich twee koelvloeistoftemperatuursensoren in de motorruimte. Zijn deze al doorgemeten of misschien al vervangen?

Met diagnoseapparatuur kunnen de meetwaardeblokken (live data) opgevraagd worden en kan gecontroleerd worden of de koelvloeistofsensoren de goede waarden doorgeven.

Jammer dat het instrumentenpaneel voor niets is vervangen. Als het vervangen niet geholpen heeft, dan kunnen ze hem weer terugzetten? Ze hebben immers een foute diagnose gesteld?
Mochten ze niets voor je willen betekenen, is de vraag of je de oude nog hebt? Je kunt de behuizingen namelijk omwisselen zodat hij weer netjes is. Met twee torx-boutjes kun je hem demonteren en de behuizing kan met een paar schroefjes van het paneel losgehaald worden.
nou ik denk zelf dat ze niet de thermostaat hebben gecheckt of 1 van de andere 2 sensoren. hij zei dat die "de sensor al heeft vervangen" dus ik denk dat die er maar 1 heeft gedaan.

ik heb de instrumentenpaneel zelf niet die had hij (in een bak met andere onderdelen gepleurd) maar ik ga er wel naar vragen of die het terug kan sturen.

verder nog tips voor een goede betrouwbare garage in de beurt van Rotterdam? :D

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]