VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een Golf 4 uit 2002 (270.000km) gekocht. Hij loopt prima maar gebruikt wel wat veel olie (1L op +- 4000km). Ook begon bij het starten van de auto het motorlampje te branden met de melding emissions workshop. Tijdens de apk kwam er echter een problem naar voren: de CO-uitstoot. Mij werd verteld dat hij stationair gewoon goede waardes geeft maar bij 2700 toeren was de CO waarde veel te hoog (0,7 ipv 0,3). De garage heeft toen de lambdasonde en ERT klep vervangen en opnieuw getest, dit had echter geen effect en de waarde was nog steeds te hoog. Deze zijn hierna weer eruit gehaald. Nadat de garage mij een motorrevisie aanbood voor 2500 euro ben ik naar een andere garage gegaan.

Deze garage heeft hem 4 dagen gehad en gaf een zelfde problem: CO-waarde 0,5 ipv 0,3, wel lager dus maar het probleem werd hier ook niet opgelost. In tegendeel, de motor loopt nu stationair heel schokkerig en het lampje EPC brandt nu ook, geweldige garage dus.

Heeft iemand enig idee wat de redden kan zijn voor de hoge CO-waarde? Op internet vind ik heel wisselende meningen over of de olie er wel of niet mee te maken heeft en wat het wel of niet zou kunnen zijn. Het zou kunnen dat de olieschraapveren vervangen moeten worden maar dit doe ik dan liever zelf deze zomer. Als iemand in het ergste geval een truucje weet om hem wel door de APK te krijgen is het altijd welkom.

Alvast bedankt
Ik heb zelf geen foutcodes omdat ik deze zelf niet uit kan lezen. Ik zal de garage hier nog naar vragen en het hier posten maar heeft iemand een idee in welke richting het probleem te zoeken is en of het olievebruik hier mee te maken heeft?
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]