VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Vanmiddag mijn kvs flens vervangen. Erna ging ik een ritje maken en hoorde ik opeens een wat apart geluid. Het geluid komt uit de richting van de motorkap of links voor onder de auto. Het geluid komt als je boven de 40 50 rijd en een beetje gas geeft. Het geluid klinkt als een vlagetje die wappert door de wind. Zie niks los hangen of iets. Iemand enige idee? Heb ook niet het idee dat ik vermogen voorlies heb. Ook kan ik niet peilen waar het precies is omdat ik het alleen hoor tijdens het rijden stationair met gas geven hoor ik niks. Betreft golf 4 1.8t. Lijkt me sterk dat het komt door ieys met de kvs flens. Toeval of niet dat ik het pas hoor nadat ik de kvs flens vervangen heb
Laatst gewijzigd door GolfGTIvandijk op 17 dec 2017 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Video maken is erg moeilijk omdat je het op de video niet hoort. Nieuwe wending heb vandaag weer een rit gemaakt nu een wat langere om te horen waar het precies vandaan komt. Het heeft zich nu ontwikkeld tot een soort metaal geluid. Het lijkt op eenen stukje metaal dat rond word geslingerd. Het geluid is in elke versnelling en nu bij elke snelheid. Als ik het tikkende geluid hoor en ik trap me koppeling in dreunt het door via me koppeling pedaal. Ook als ik de versnellingspook in een willekeurige versnelling heb en het tikkende geluid komt en ik duw mijn versnellingspook lichtjes naar links hoor ik het getik ook door dreunen op de pook.
Zit het eergens in de versnellingsbak of koppeling? Koppeling is trouwens een jaar geleden vervangel bij lowering van het forum.
Welke flens van de koelvloeistof heb je precies vervangen? Kun je dat evt. met een foto aangeven?

Ik heb je verhaal 3x gelezen, maar er schiet me niet echt iets te binnen van; het zou dit of dat kunnen zijn.

Aangezien het geluid alleen voorkomt tijdens het rijden, zou ik in eerste instantie kijken naar de bevestiging van de aandrijfassen en de wielophanging. Ook een defect in je versnellingsbak zou niet onmogelijk zijn, maar om daar inhoudelijk wat over te kunnen zeggen, zou ik het zelf moeten horen / voelen.

Woon of werk je in de buurt van Rotterdam / Gouda? Als je in de buurt bent, dan kun je even langskomen en dan kijk ik even mee ;)
Eindelijk is het me gelukt een video te maken!

Dit is het geluid wat ik buiten hoor

Hier is de tik ook te voelen en horen bij de versnellingspook

Dit is de flens. Maar ik denk dat dit puur toeval is en niks te maken heeft met de reparatie van de flens
20171212_145140.jpg
20171212_145140.jpg (4.29 MiB) 862 keer bekeken
MVW schreef:Als je dat niet weet kun je dit beter door iemand laten doen die er verstand van heeft ;) En wacht hier niet te lang mee, voor je het weet heb je meer schade of zelfs een gevaarlijke situatie op de weg.
Auto laat ik lekker staan heb er niet meer ingereden om deze reden. Ik ga maar indd iemand zoeken in de buurt die een duidelijke diagnose kan stellen zodat ik veder kan. :tu:

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht