VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door Berry1000RR
#2799846
Goedemorgen,

Ik was van plan bij mijn Golf 7 een navigatie update te doen, maar loop tegen het volgende probleem aan:

Als ik de originele sd-kaart gebruik krijg ik op het laatst de melding dat de kaart vol is, blijkbaar is de update dus te groot. Ik heb daarom een 32gb kaart gekocht en alles daarop gezet. Dat ging prima maar de auto herkent de update niet....

Is dit een bekend probleem en wat kan de oplossing zijn? Alvast bedankt voor het meedenken dan wel reageren.
door Berry1000RR
#2800124
De originele kaart is 7,5GB...

In de handleiding voor het updaten staat het volgende:

Om je kaartgegevens bij te werken, heb je een SD-kaart nodig met minimaal 32 GB schijfruimte. Volkswagen beveelt het gebruik aan van een Klasse 10-kaart / SDHC-kaart die overal verkrijgbaar is.
door AL54
#2800591
Bij "Volkswagen Algemeen I.C.E" op dit forum staat ook een stukje over update Discover media generatie 1 & 2. Wat het probleem is de standaard compressie van de data op de SD-kaart (FAT 32). Je kan FAT 16 proberen maar dat is niet altijd afdoende en heb ik niet gedaan. Volkswagen adviseert o.a. een niet gebruikt land van de kaart te verwijderen om zo ruimte te winnen. Alleen de originele SD werkt omdat er een verborgen codering op staat met je apparaat. Toen ik na 2x succesvol updaten ineens de derde keer ook de melding kreeg kaart vol lukte het wel via het Discover Care programma dat je via VW kan downloaden.
Succes...

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.