VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door Mendriks
Hallo allen,

Sinds deze week heb ik een EGR fout in mijn vw Jetta mk5 1.9tdi.
Inmiddels 269k gelopen

Enkel en alleen foutcode P0403.
Electrisch gestuurde valve

Wat heb ik al gedaan:
1e instantie egr klep schoongemaakt, dit was hard nodig. Bleef de foutcode houden, dus nieuwe klep besteld en vervangen. Helaas nog steed P0403.
Na schoonmaken en na vervangen probeer ik hem opnieuw in te leren, maar de klep blijft dicht. Je ziet dus tijdens inleren wel dat er geprobeerd wordt de klep open te sturen alleen de flow veranderd niet.
Zekeringen gecontroleerd, niets gevonden. Extern aan de kabelboom geen zichtbare schade, dus nu wilde ik de kabelboom door gaan meten, maar heeft iemand hiervoor het electrisch schema? Of is er iemand met een ander goed idee dat ik kan proberen?

Alvast bedankt!

Marvin
door Mendriks
Ja dat is ook een idee natuurlijk. Krijg ik dan geen problemen met mijn dpf?
Las laatst ergens dat je dan ook de dpf uit moet schrijven en natuurlijk leeg moet maken.

Voor mij dan alleen zaak om de egr af te doppen als hij uitgeschreven is. Al gaat ie nu ook niet open, klep blijft dicht.
door Mendriks
Ja nog even navraag gedaan, maar ik ga waarschijnlijk problemen krijgen met regenereren.
Klep is al vervangen dus dat kan het niet zijn. Ook aangestuurd met externe voeding en dan gaat hij open en dicht.
Heb al op de connector gemeten, daar meet ik geen spanning. Denk dat ik het electrisch moet zoeken, dus ik ga verder met de zoektocht.
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]