VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2800356
Ik heb een rode led onder in de middenconsole gemonteerd, heb een gaatje geboord, led vastgeschroefd en beide draden aangesloten op de bedrading van de sigarettenaansteker, dus de plus op de stroomvoerende draad van de verlichting van de aansteker en de min op een massapunt . Als ik de verlichting inschakel dan gaat de rode led ook aan en zo heb ik sfeerverlichting in de middenconsole.
#2800370
MVW schreef:Juist wel, daar zijn ze voor. Degene die je hieronder ziet kun je in elkaar schuiven. Je kunt die rechtsonder dus ook op de pin van jouw schakelaar schuiven.

Afbeelding
Oooh dan heb ik je verkeerd begrepen MVW. Excuus. Ik dacht dat je met kabel schoen zo'n amp stekker bedoelde met een ronde aansluiting die je bijvoorbeeld op je 31 massa kan aansluiten.
Afbeelding

Dacht dus dat je op deze doelde.
#2800371
Oh ja dat is een kabelschoen met oog ;) Je hebt er veel verschillende uitvoeringen van. Je hebt voor een dergelijke kabelschoen wel een speciale tang nodig. Misschien kun je exemplaren vinden waar al een draadje aan vast zit. Dat is helemaal makkelijk, want dan kun je gewoon de andere uiteinden aan de eerder genoemde draden solderen :tu:
#2800372
MVW schreef:Oh ja dat is een kabelschoen met oog ;) Je hebt er veel verschillende uitvoeringen van. Je hebt voor een dergelijke kabelschoen wel een speciale tang nodig. Misschien kun je exemplaren vinden waar al een draadje aan vast zit. Dat is helemaal makkelijk, want dan kun je gewoon de andere uiteinden aan de eerder genoemde draden solderen :tu:
Zoals ik al eerder heb vermeld heb ik dus 3 schakelaars die ik eigenlijk oorspronkelijk niet in de auto heb zitten. 2x stoelverwarming voor zowel bestuurder als bijrijder en de ESP. Kan ik gewoon de blauw/grijze draden op elke stekker met elkaar verbinden, en dan de 3 kabels op 1 punt op de aansteker aansluiten? Of wordt dat toch iets teveel? Overigens heb ik helaas nog geen schema kunnen vinden van de schakelaars waar in vermeld is welke pin over het licht gaat.
#2800377
Ja die kun je allemaal op 1 punt aansluiten. Waarom bouw je niet gelijk stoelverwarming in? Eventjes wat werk maar dan heb je er een hoop profijt van. Ik heb het een paar jaar geleden ook gedaan en heb er nog geen moment spijt van gehad. Zeker niet als het buiten vriest ;)
#2800383
MVW schreef:Ja die kun je allemaal op 1 punt aansluiten. Waarom bouw je niet gelijk stoelverwarming in? Eventjes wat werk maar dan heb je er een hoop profijt van. Ik heb het een paar jaar geleden ook gedaan en heb er nog geen moment spijt van gehad. Zeker niet als het buiten vriest ;)
ik heb gewoon de standaard stoffen bekleding zoals hier afgebeeld
Afbeelding

Ik weet niet hoe uitvoerbaar het is met deze bekleding.
#2800393
Dan zou je de bekleding moeten verwijderen en het verwarmingselement kunnen monteren in de zitting, en wellicht moet je dan ook de bedrading leggen. Wellicht is het dan beter om op de sloop een Golf te zoeken die stoelen heeft met verwarming, dit was destijds een optie (winterpakket).
#2800395
hawkeye schreef:Dan zou je de bekleding moeten verwijderen en het verwarmingselement kunnen monteren in de zitting, en wellicht moet je dan ook de bedrading leggen. Wellicht is het dan beter om op de sloop een Golf te zoeken die stoelen heeft met verwarming, dit was destijds een optie (winterpakket).
Het plaatsen van is het probleem niet. Ik doel meer op de stof van de stoel zelf. Niet dat je dalijk een gevaarlijke situatie aan het creëren bent. Voor zover ik weet hebben alleen recaro en lederen stoelen in een Golf 4 stoel verwarming maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
#2800401
MVW schreef:Nee hoor dat kan je gewoon inbouwen. Eerst de bekleding eraf halen en dan de stoelverwarmingselementen op het opvulschuim plakken. Het is zeker niet gevaarlijk, want in de Recaro's zit het niet anders. En je moet dan inderdaad de kabelboom monteren.
Ik zat dan ook gelijk te denken aan het inbouwen van een ander stoel iets ik zag namelijk in een golf een seat memory? 4 knopjes die stoel standen onthield.
#2800407
Ik denk dat je veel keuze hebt in originele Recaro's, zowel leer als stof. Het inbouwen is goed te doen. Misschien is het wel de makkelijkste manier om nette stoelen met stoelverwarming in je auto te krijgen. Elektrische bediening en geheugen gaat het wel wat ver :) die zie je niet veel te koop staan, maar het is niet onmogelijk.
#2800424
MVW schreef:Ik denk dat je veel keuze hebt in originele Recaro's, zowel leer als stof. Het inbouwen is goed te doen. Misschien is het wel de makkelijkste manier om nette stoelen met stoelverwarming in je auto te krijgen. Elektrische bediening en geheugen gaat het wel wat ver :) die zie je niet veel te koop staan, maar het is niet onmogelijk.
Hey als je toch al bezig bent, kan je net zo goed tot het uiterste gaan niet? Haha. Heb jij toevallig schematjes los liggen van welke pin op de schakelaar de verlichting aanstuurt? Ik kan het niet vinden namelijk zoek al op elke mogelijke manier naar ESP Schakelaar verlichting maar no dice.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]