VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Audi aan andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2799987
Hey, goedenavond!

Lange tijd niet echt aanwezig geweest op dit forum, en ik zie dat het ook aardig rustig is geworden sinds de komst van oa. Facebook & overige social media.
Ergens wel jammer, gezien ik het forum-wereldje altijd wel gaaf vond. Het geeft op de 1 of andere reden toch meer binding met je mede-liefhebber heb ik het idee.

Enfin, begin dit jaar kocht ik, om een heeeeel lang verhaal kort te houden, een zeer nette Audi A4 B6 Avant exclusive uit 2002. Dit omdat diverse omstandigheden het mogelijk maakten weer een benzine auto te gaan rijden.
Mijn oog viel vooral op deze auto vanwege zijn zeldzame uitvoering, namelijk het S-line buitenpakket (Ook wel Ultrasport pakket genoemd). Iets wat je niet heel vaak ziet op de gemiddelde Audi A4 B6.
Dit geheel had 1 groot nadeel, de motor lag compleet in de soep. 3 weken eerder was ik aleens voor de auto gaan kijken, had er mee gereden etc, en er leek niets gek aan de hand te zijn. Echter kwamen de verkoper en ik er niet uit kwa prijs en ben ik weer naar huis gegaan. Toen de auto 3 weken later nog altijd te koop stond heb ik toch maar weer contact opgenomen waarna hij mij vertelde dat een testpiloot de motor kapot had getrapt tijdens een proefrit. Of dat ik nog interesse had klonk de vraag?
Nu ben ik niet bepaald onhandig en niet vies van een klusje, dus na goed onderhandeld te hebben en een vervangende motor gevonden te hebben, zijn we het toch eens geworden over een mooie koop.

Als volgt een aantal foto's van het hele proces :)

Bij aankoop:
Afbeelding

Ik heb hem hier en daar wat gepersonaliseerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En afgelopen week een beetje gespeeld :)

Afbeelding

Afgelopen zondag een setje 18'' Stars opgehaald bij Forumlid Tamer, waarvoor dank kerel!!
Deze monteer ik deze week nog even, en zal dan weer een x een foto posten :tu:
Laatst gewijzigd door Emiel64 op 05 apr 2018 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door DennisR32
#2800011
Nice man dikke bak, dat black on black doet hem goed!
Laten wrappen of?
Wat zal je je dan verne*kt voelen, ff testpiloot bam blok kapoetskie.. :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door Piepkee
#2800019
Gave audi! Altijd mooie wagens.
Gebruikersavatar
door GolfGTIvandijk
#2800055
Mooie wagen :tu: :tu: . Ook een geluk dat je de 1e keer bent weggelopen. Anders zou je dalijk na een week rijden een kapotte motor hebben terwijl je de hoofdprijs betaald hebt.
Gebruikersavatar
door Emiel64
#2800085
DennisR32 schreef:Nice man dikke bak, dat black on black doet hem goed!
Laten wrappen of?
Wat zal je je dan verne*kt voelen, ff testpiloot bam blok kapoetskie.. :SCRATCH:
Thanks!
Nee, alles is in een spuitcabine gedaan :tu:
Ja, zeg dat wel.. Verkoper was er voor verzekerd natuurlijk, maar even goed zuur. Hoop dat 'ie z'n inkoopprijs hoog genoeg had staan op papier, want daar gaat je winst.

JUUL schreef:Echt een mooie wagen maat. Je hebt er wat werk aan gehad maar hij staat er super bij :tu:

Thnx maat! Ben er ook wel tevreden mee zo :mrgreen:


PaulusB schreef:Mooi ding hele fijne motor zelf ook een gehad. Die exclusive uitvoering dat waren van binnnen toch Proline stoelen ipv sline?
Dank je!
Kwa motor is het wel oké, al had ik me er misschien ietsje meer van verwacht. Die 5traps tiptronic had trouwens ook best een 6traps mogen zijn.
Als er de komende tijd een leuke B6 S4 op mijn pad komt dan is de kans aanwezig dat ik over stag ga :mrgreen:
Wat betreft het exclusive verhaal, ik heb me laten vertellen dat het destijds een uitvoering was die samengesteld werd naar wensen van de klant..
Deze is bijvoorbeeld voorzien van grijs leder pro line interieur, en heeft geen zwarte hemel + stijlen, maar ik heb er ook voorbij zien komen met S line stoelen + zwarte hemel + stijlen.
Hoe dat het nu precies allemaal zit weet ik ook niet, wat ik wel weet is dat het een uitvoering is die je niet elke dag ziet. Dat vind ik dan weer tof :mrgreen:

@GolfGTIvandijk:
Klopt inderdaad. Sterker nog, de teller was nog geen 100km verder toen ik hem ophaalde, wat in hield dat ik op de terugweg al gestrand zou zijn met het ding. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen ;)

Thnx John & Piepkee! :tu:
door tamer
#2800478
Hey emiel, was leuk om kennis te maken man. Leuke auto heb je, veel plezier er mee en de velgen zijn perfect voor de winter denk ik ;) ik bem zelf ook niet meer zo actief helaas, misschien moet er een frisse wind waaien en moet de jetta maar weg en audi voor terug ;)
Stuur ff een foto als de stars er onder zitten ;)
door sixpack
#2800488
mooie bak ! en eens met het feit dat je hier de echte liefhebbers heb zitten!
*erbrandeenroodlampjeinmnaudi3.0quattrovan2016maaronderhoudkonikernietbijfinancierenduskaniemandditgratisoplossen?"
Gebruikersavatar
door Knudde
#2800494
JUUL schreef:Echt een mooie wagen maat. Je hebt er wat werk aan gehad maar hij staat er super bij :tu:
Car Of The Month? Van mij mag het.

De auto is van '21, dmv een coulance regeling is d[…]

Airco lijkt niet te koelen

Het hoeft zeker geen oplossing te zijn voor jou pr[…]

Golf 5 trekhaak

Beste mensen even een vraag ik heb een golf 5 1.4 […]

Trekhaak EOS

Bij veel modellen die vanaf fabriek een afneembare[…]

Div. Communicatiestoringen

Je kan het topic wel omhoog schoppen, maar zolang […]

Door Volkswagen betaald.

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]