VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Storing betreft een Golf 1600 benzine juni 2006 125 000km.
Afgelopen zondagochtend gaf ik richting aan en na de bocht twijfelde ik of het wel werkte. Bij volgende bocht de andere kant op goed opletten, en idd richting aangeven werkte niet! Na boodschappen doen op weg naar huis deed alles het weer. Echter maandagochtend na starten geen
ruitenwisser, groot licht/ dim licht werkte niet en lichtseinen ook niet,en ruitensproeier ook nie, dus niets van de "stokjes"aan de stuurkolom werkte...Toch jongste dochter weggebracht en af en toe deed alles het weer. Nu, dinsdag 19 dec werkte weer niets en dat bleef zo, wat zou dit kunnen zijn. Voedings of aarde probleem ? Graag suggesties...mvgr, Remco
De verlichting, ruitensproeier en ruitenwissermotor worden aangestuurd via de BCM, dit is het regelapparaat 09 - Central Electrics als je de auto uitleest. Lees de auto eerst even uit zoals Juul aangaf. Het zou misschien een voedingsprobleem kunnen zijn, maar misschien is het een hardwarematig probleem. Het uitlezen van een storingscode zou het misschien wat duidelijker kunnen maken.
De sleepring zorgt voor de verbinding tussen de knopjes op het stuur (radiobediening, etc.) en de stuurairbag. De sleepring, ook wel wikkelveer genoemd, zorgt dat stuurbewegingen mogelijk zijn. Wanneer er gewoon draadjes achter je stuur zouden zitten, zou deze breken na vele keren heen en weer sturen. De wikkelveer is bijna niet aan slijtage onderhevig, omdat het lint niet tordeert bij het sturen, maar op een bepaalde manier oprolt en uitrolt.

De wikkelveer / sleepring heeft dus verder niets met de storing van de verlichting en de ruitenwisserfuncties te maken.
Ik heb even gewacht met mn reactie, wilde zeker zijn dat storing verholpen is. Ik rijd nu zo n tien
dagen na reparatie en de storing blijft weg. Er was trouwens nog iets wat ik niet vermeld heb. Een half jaar geleden ging het lampje van de stuurbekrachtiging af en toe oranje branden, maar verdween ook weer, ik dacht aan een stuurhoeksensor, maar ook deze storing komt nu niet meer terug, ging waarschijnlijk ook via de moduul. Het lijkt nu dus opgelost....:)

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht