VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door periphery
Ik heb tijdens het rijden vanmiddag het volgende opgemerkt; gewoon bij het normaal rijden begon opeens het ABS lampje te knipperen en piepte tweemaal dit gebeurde in meerdere intervallen. Ben zo net ook nog even wezen rijden en het probleem heeft zich NOG niet voorgedaan. Is dit een teken dat de ABS is gaan ingrijpen of zijn dit andere problemen?

Bij voorbaat dank.
door patrickmk3
de exacte betekenis van het 2 keer piepen durf ik je niet te zeggen.
maar als jij gewoon op een recht stuk weg rijd en je bent niet aan het remmen.
voelt niks in de pedalen. Raad ik je aan om even te beginnen met uitlezen.
want denk dat het voor een ieder moeilijk word om hier zo een diagnose aan op te maken.
vreemd is wel ik hoor je er niet over dat het lampje nog brand en normaal gesproken blijft deze wel branden na een foutmelding.
check dus ook even onder het rijden de live data van elke sensor.
als alles goed is met de sensoren dan zijn dit 4 identieke waarde's
door periphery
patrickmk3 schreef:de exacte betekenis van het 2 keer piepen durf ik je niet te zeggen.
maar als jij gewoon op een recht stuk weg rijd en je bent niet aan het remmen.
voelt niks in de pedalen. Raad ik je aan om even te beginnen met uitlezen.
want denk dat het voor een ieder moeilijk word om hier zo een diagnose aan op te maken.
vreemd is wel ik hoor je er niet over dat het lampje nog brand en normaal gesproken blijft deze wel branden na een foutmelding.
check dus ook even onder het rijden de live data van elke sensor.
als alles goed is met de sensoren dan zijn dit 4 identieke waarde's
Het gepiep is indentiek aan het gepiep als je tank bijna leeg is.
door MVW
Even uitlezen. Wanneer het lampje niet meer brandt, is er vaak ook geen storing meer aanwezig. Als je de auto uitleest terwijl het lampje brandt, zie je direct de oorzaak. Waarschijnlijk is een toerentalsensor kapot aan het gaan.
door periphery
MVW schreef:Even uitlezen. Wanneer het lampje niet meer brandt, is er vaak ook geen storing meer aanwezig. Als je de auto uitleest terwijl het lampje brandt, zie je direct de oorzaak. Waarschijnlijk is een toerentalsensor kapot aan het gaan.
Het probleem heeft zich gelukkig niet meer voor gedaan. Het lampje flikkerde tweemaal, en het gepiep 2 maal, dit meerdere keren in 10 minuten, en daarna geen last meer van gehad. Maar ergens ben ik een beetje paranoïde dat er iets met de ABS aan de hand kan zijn.
door MVW
Zolang je geen storingsmelding hebt kun je er van uitgaan dat je ABS in orde is. Om zeker te weten dat het systeem functioneert kun je op onverhard wegdek even hard remmen. Je hoort dan snel genoeg of je ABS ingrijpt of dat je wegglijdt.
door periphery
MVW schreef:Zolang je geen storingsmelding hebt kun je er van uitgaan dat je ABS in orde is. Om zeker te weten dat het systeem functioneert kun je op onverhard wegdek even hard remmen. Je hoort dan snel genoeg of je ABS ingrijpt of dat je wegglijdt.
Dat is wel een hele goeie. Neem m'n auto wel even mee naar het bos. Is een gigantisch lange onverharde weg + niemand in de buurt dus daar kan ik het wel even goed testen.
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]