VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TimGTD
#2801768
Beste forum-leden,
Ik ben sinds kort op zoek naar een Golf 7 TDI met de leuke optie's. Echter zit daar bijna altijd ACC op.
Ik heb het systeem nu op mijn Audi en ik vind het waardeloos, zelfs met de kortste afstand vind ik het zwaar hinderlijk, en ik zou er maar al te graag van af zijn.
Ongetwijfeld vind iedereen er wat van, en dat is iedereens goed recht maar is er een manier om er van af te komen, dus naar standaard CC, het hoeft van mij ook niet meer aan te kunnen. Is er een manier om het uit te leren oid.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door Marvii
#2802905
ACC is inderdaad een optie die wat mij betreft nog veel beter verfijnd dient te worden. Ik kan het via het menu uitzetten (front assist).

Anders zal het via de VAGcom moeten denk.
door jeroen733
#2803274
Hallo Marvi,

Mijn ervaring is dat als je ACC uit zet, je helemaal geen CC meer hebt.
Alleen frontassist uitzetten heeft geen effect op de ACC, die werkt dan nog gewoon.

Of heb jij andere opties?
Gebruikersavatar
door Marvii
#2803301
jeroen733 schreef:Hallo Marvi,

Mijn ervaring is dat als je ACC uit zet, je helemaal geen CC meer hebt.
Alleen frontassist uitzetten heeft geen effect op de ACC, die werkt dan nog gewoon.

Of heb jij andere opties?

Dag Jeroen,

Heb het zelf niet uitgetest nog. Sinds ik DSG rij merk ik dat ik veel rustiger aan het verkeer deelneem en het eigenlijk wel best vind. Als die auto af wil remmen, remt hij maar lekker af. Ik zal van t weekend eens kijken of ik enkel CC kan hebben ipv ACC.
Gebruikersavatar
door BesirTsi
#2803492
Heyy je kunt alleen front assist uitschakelen bij de facelift golf dus gewoon je cruise control gebruiken zonder dat hij afremt..
door jeroen733
#2806424
Hallo, sorry voor mijn late reactie. Had me er ondertussen een beetje bij neergelegd. VOlgens mij werkt het niet om de front assist uit te schakelen, maar ik ga het straks op de terugweg maar weer eens proberen!

Dank in ieder geval voor je reactie.
Gebruikersavatar
door GolfTSI82
#2817168
@Ro19811 ik heb de ACC uiteindelijk uit laten bouwen. VCDS accepteert de instellingen voor gewone CC niet als er ACC hardware op zit. De sensor kan je los halen (dan ook geen front assist meer), maar het stuur valt daar ook onder. Die knoppen moesten dus vervangen worden. Totale grap kostte ongeveer €650 incl arbeid. Jammer dat VW niet gewoon de mogelijkheid biedt om te kiezen zoals BMW. Daar kun je door de afstandsregeling langer in te drukken deze uitschakelen. Er zijn nl. ook momenten dat het wel prettig is, maar over de hele linie gaf het mij vooral ergernis tijdens het rijden, dus was het me de uitbouw waard. BMW’s optie vind ik dan wel een stuk chiquer!
door Ro19811
#2817177
@Golftsi82: heb je dit bij de dealer uit laten bouwen (zo ja, welke dealer?) of een handige Harry?
Het is inderdaad te bizar voor worden dat je veel geld uit geeft voor een mooie wagen en dat je dan zulke smaakgebonden opties niet zelf kan aan of uitzetten
door Ro19811
#2818014
Hi GolfTSI82, tijdje terug heb ik jou een Persoonlijk Bericht gestuurd. Kan je daar eens naar kijken? Wittebrug in Voorburg zegt namelijk hier geen ervaring in te hebben. Dus het zou top zijn als ik jou als referentie kan noemen.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk