VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Tuttel
#2801923
Goede avond forum leden,

Ik heb een 1600 motor code EZ

Nu is mijn probleem het volgende.
Auto slaat niet aan, geen vonk.

Bougie’s
Bougie kabel’s
Contactpunten
Condensator
Rotor
Verdelerkap
Bobine
Zijn vervangen

Ontsteking op tijd gezet contactpunten op 0,4 mm
Draai de sleutel om en motor loopt meteen.

Na 1 minut stationair draaien valt hij uit.
Na controle staan de contact punten weer helemaal dicht.
Contact punten weer op 0,4 gezet.
Motor slaat gelijk aan.
Na een minut weer uit en weer contact punten dicht.

Nu heb ik al een setje contact punten versleten,
Wat mij nu op valt is dat het stuks fiber op de contact punten als een malle slijt.

Hoe kan dit.


Siebren
Gebruikersavatar
door Tuttel
#2802000
Zat ik zelf ook aan te denken.
Maar heb vanavond een andere geprobeerd en het probleem is exact hetzelfde.

Nu kan dit natuurlijk domme pech zijn.
Maar van links naar recht voel ik ook helemaal niets.
Op en neer wel behoorlijk 6/7mm

Loopvlak op de as heb ik ook schoon gemaakt met schuurpapier en een doekje.

Misschien wat ver gezocht maar kan het zijn dat ik een verkeerde bobine heb gemonteerd?
Waardoor de contacten blijven plakken?
De contactpunten van een paar minuten oud zijn ook erg ingebrand en het deel waar de punten op zitten is ook helemaal blauw van de hitte.

Hoe moet ik een foto plaatsen dat maakt het misschien duidelijker.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2802001
Maar wat ik niet snap, je zegt nadat je ze afgesteld hebt, en hem ff hebt laten lopen, ze weet op elkaar staan.

Dan zou je haast zeggen dat je niet de meeste spitse punt van het asje genomen hebt, ofwel hem verkeerd afgesteld hebt.

Hoe ben je precies te werk gegaan ?
Gebruikersavatar
door Tuttel
#2802003
Dat stukje fiber / bakeliet waar de contactpunten mee over het asje heen slepen slijt gewoon in een paar minuten weg.
Daardoor staan ze dan weer dicht.

Je zou denken aan een kromme as, maar heb ik er dan nu twee met een kromme as?
Het zou kunnen natuurlijk, zelf snap ik het even niet meer.
Gebruikersavatar
door cabriogeengti
#2802031
Hallo, wat ik vroeger deed bij vervanging van de contactpunten, is een beetje vet op het asje van de stroomverdeler smeren .
Dat zat dan ook meegeleverd bij de nieuwe contactpunten, een klein zakje vet .
Gebruikersavatar
door Tuttel
#2802042
Het is minimaal het proberen waard.
Ik heb het kurk droog gemonteerd omdat ik daar geen troep wou hebben.

Volgens mij is een EZ ook met elektronische ontsteking geleverd.
Is de ombouw alleen die kabelboom van de hallsensor naar de ontstekings module trekken?
Of is er nog meer spul anders.
Gebruikersavatar
door Tuttel
#2802085
Goede avond,

Uiteraard weer bezig geweest.
Ik weet niet waar het fout gaat maar iets gaat er niet goed.
Het bakeliet/fiber pootje wat de contact punten open en dicht doet smelt gewoon.

Bougiekabels heb ik getest en zitten allemaal rond de 5 kilo OHM.
Bobine heb ik ook gewisseld (2e keer) maar mag niet helpen.

Kan het iets zijn met een verkeerde bobine?
Lees iets op interne over de weerstand in de bobine.
Bij contactpunten zou die anders moeten zijn dan elektronisch.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Tuttel
#2802297
OPGELOST

Ik zal uitleggen waar het mis is gegaan.

Op de auto zitten contact punten.
Nu was ik in de veronderstelling dat alle bobines op een mk2 hetzelfde zijn
Maar dat is niet zo.
Er zit verschil tussen één met contact punten en één met elektronische stroom verdeler.

Hier wat info over de bobines,

Voor motoren met contact punten
VAG nummer 171 905 115
Meetwaardes
Tussen 1 en 15 tussen 1,7 en 2,0 ohm
Tussen 1 en 4 tussen 7 en 12 kilo ohm

Voor motoren met elektronische verdeler
VAG nummer 211 905 115
Meetwaardes
Tussen 1 en 15 tussen 0,7 en 1,0 ohm
Tussen 1 en 4 tussen 2 en 4 kilo ohm

Note,
Het VAG nummer staat onder op de bobine.
Nummer wat op de bovenkant staat is die van het dekseltje.

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]