VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
hallo allemaal , zal me eerst even netjes voor stellen ik ben Michel en kom uit Zoetermeer en ben sinds 3 weken in het bezit van een Vw Touran Highline uit 2004 , nu heb ik helaas al een probleem met me auto , er komt geen lucht meer uit me ventilatie gaten , je hoort de blower wel heel hard blazen ( stand voluit ) maar nergens geen lucht . nu heb ik alles al gereset maar dit hier maar 2 dagen of zo ,
dus het is nu koud in me auto omdat er geen lucht meer binnen komt. kan iemand me vertellen waar ik moet kijken om dit op te lossen , welke kan zit die klep die niet meer open gaat , en is dit een veelvoorkomend probleem

hopelijk kan iemand me helpen :tu:

alvast bedankt
door MVW
Heb je de regeleenheid airco/verwarming al uitgelezen op foutcodes? Probeer de kachelkleppen in de basisstand te zetten. Wanneer er één of meerdere kleppen blijven hangen, krijg je een foutmelding te zien. Dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is. Misschien is het inleren van de basisstand wel voldoende om het probleem te verhelpen.
Hoi mvw, dankjewel voor je reactie, ik kreeg het probleem 1 week geleden, toen was ik op internet gaan zoeken en zag dat je de kleppen kon resetten door 2 knoppen in re drukken , je hoor dan dat die een hele rits met kleppen opende en daarna ging die weer in de normale modes , de volgende dag startte ik me auto en toen deed die het een paar dagen maar toen ik de temperatuur lager zette stopte die met blazen uit mijn ventilatoren .. ik hoorde wel de motor heel hard blazen maar 0 lucht uit welke ventilator gat dan ook . Weer gereset maar zonder resultaat , kan ik dat zelf ergens uit lezen of moet ik dan naar een willekeurige garage rijden ,en kunnen die hem dan in de basis stand zetten , sorry voor het lange bericht. Maar ben nog even helemaal een leek met een touran .
je moet beschikken over uitgebreide universele diagnose apparatuur.
of de originele diagnose software vcds.
je kunt natuurlijk naar een dealer gaan maar dat zijn dan ook dealer prijzen.
check onderstaande topic even misschien woont er iemand bij je in de buurt.
https://www.vwforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=93030
door MVW
patrickmk3 schreef:je moet beschikken over uitgebreide universele diagnose apparatuur.
VCDS behoort ook tot universele diagnosesoftware. De software die de dealer gebruikt is Odis. Voorheen VAS-pc.

Waarschijnlijk staat er wel een storing in en zie je welke klep je moet controleren/vervangen.

We horen het wel als iemand je geholpen heeft met het uitlezen :tu:
MVW schreef:
patrickmk3 schreef:je moet beschikken over uitgebreide universele diagnose apparatuur.
VCDS behoort ook tot universele diagnosesoftware. De software die de dealer gebruikt is Odis. Voorheen VAS-pc.

Waarschijnlijk staat er wel een storing in en zie je welke klep je moet controleren/vervangen.

We horen het wel als iemand je geholpen heeft met het uitlezen :tu:
kijk nu heb je me nog een keer wat geleerd ook :shock:
heb altijd gedacht dat vcds de originele software was.
Hoi goede avond, sorry voor me reactie maar ben ondertussen ben ik bij de garage geweest omdat ik koude lucht in de auto had , hij heeft hem niet uitgelezen maar naar het probleem gezocht , het bleek me circulatie klep te wezen die helemaal vast zat hij heeft hem open gedrukt en nu doet hij het weer , maar mocht niet meer ip het knopje drukken , hij gaat een prijs maken, om het te repareren, maar nu doet het volgende zich ineens voor, de auto gaat bij stationair na 3 min of zo ineens een heel raar en hard brom geluid maken en het komt onder de motor kap vandaan de auto gaat heel raar lopen , tot twee keer toe de sleutel er uit gehaald en de auto bleef heel raar doorlopen 5 6 seconden en viel dan uit . Als ik de auto dan opnieuw starten was het weer weg .. echt heel vreemd want met rijden merk ik niks . Dus toch maar even een afspraak maken om uit te lezen zodat ik misschien kan zien wat er allemaal mis is ..

Of heeft Iemand een idee ?
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]