- 28 jan 2018 06:40
#2802455
een vraagje wie heeft er ervaring met een rijdende service regeneratie via vcds.
voertuig betreft een VW CRAFTER 30-35 Bus (2E_) 2.0 TDI » (80kW) CKTB, CSLA 05-2011 » 12-2016
roetfilter is nog goed maar het probleem zit hem in defecte sensoren.
uitlaatgastemperatuur sensor bank 1 en de uitlaatgasdruk sensor waren kapot.
deze zijn reeds vervangen en de uitlaatgasdruk sensor is ingeleerd.
maar door dit verhaal is de egr readiness monitor failed or incomplete.
en regenereert die dus niet meer uit zich zelf.
moet hem dus geforceerd regenereren.
nu doe ik dit normaal via de software van autel maar die is niet zo best op een crafter.
alles valt te redden via mercedes sprinter can906.
aangezien de bussen op de motor na identiek zijn maar daar zit dus ook het probleem gelijk in.
ik moet hem dus al rijdend regenereren met vcds punt is hier heb ik geen ervaring mee.
en leek mij een strak plan om dus eerst even te informeren.
normaal voer ik deze handeling namelijk stilstaand uit via autel waarbij de software automatisch een verhoogd toerental aanhoud.
weet dus ook niet wat de vereisten in de rijdende situatie zijn om deze te doen slagen.
hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij hierover wat uitleg kan geven.
voertuig betreft een VW CRAFTER 30-35 Bus (2E_) 2.0 TDI » (80kW) CKTB, CSLA 05-2011 » 12-2016
roetfilter is nog goed maar het probleem zit hem in defecte sensoren.
uitlaatgastemperatuur sensor bank 1 en de uitlaatgasdruk sensor waren kapot.
deze zijn reeds vervangen en de uitlaatgasdruk sensor is ingeleerd.
maar door dit verhaal is de egr readiness monitor failed or incomplete.
en regenereert die dus niet meer uit zich zelf.
moet hem dus geforceerd regenereren.
nu doe ik dit normaal via de software van autel maar die is niet zo best op een crafter.
alles valt te redden via mercedes sprinter can906.
aangezien de bussen op de motor na identiek zijn maar daar zit dus ook het probleem gelijk in.
ik moet hem dus al rijdend regenereren met vcds punt is hier heb ik geen ervaring mee.
en leek mij een strak plan om dus eerst even te informeren.
normaal voer ik deze handeling namelijk stilstaand uit via autel waarbij de software automatisch een verhoogd toerental aanhoud.
weet dus ook niet wat de vereisten in de rijdende situatie zijn om deze te doen slagen.
hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij hierover wat uitleg kan geven.
Laatst gewijzigd door patrickmk3 op 31 jan 2018 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
<<inspraak zonder inzicht leidt tot uitspraken zonder uitzicht>>
Golf 3 1.8
Golf 4 1.8 t 20v(sold)
Caddy III 1.9 tdi
Crafter 30-35 2.5 tdi
Crafter 30-25 2.0 tdi
crafter 30-25 2.5 tdi
Golf 3 1.8
Golf 4 1.8 t 20v(sold)
Caddy III 1.9 tdi
Crafter 30-35 2.5 tdi
Crafter 30-25 2.0 tdi
crafter 30-25 2.5 tdi