VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2802830
Ik ben van plan een andere auto te kopen.

Ik heb voorheen een Golf 3 2.0 GTI 8V gehad maar dat vond ik niet snel genoeg dus wil graag wat snellers.

Ik rijd niet zoveel kilometers dus dat de 2.3 een beetje meer zuipt dan een 1.8 maakt mij niet heel veel uit. Maar wat is technisch gezien een betere motor?

Welke is over het algemeen gemakkelijker en goedkoper aan te sleutelen?

Is de 1.8 20v wat sneller dan mijn oude Golf 3?

Kan je de 1.8 20v ook gemakkelijk ombouwen tot een turbo versie? Of moet je dan ook een andere computer en kabelboom enz. Zo ja, wat zouden de kosten hiervan ongeveer zijn?

Hoe zijn de meeste auto's op marktplaats/autoscout ? Zijn dat allemaal afgetrapte autos die het na 20.000KM allemaal begeven? Of zijn beide blokken erg sterk en niet kapot te krijgen?
Hoe zit het met een distributieriem om de hoeveel KM moet je die vervangen of hebben ze een ketting en om de hoeveel KM moet je die dan vervangen?

Ik zie een paar goedkope auto's bij JETcars in rotterdam staan maar ik lees zeer veel negatieve ervaringen online als in verschillende tv programma's het schijnt zelf te zijn dat men agressief word als je niet doet wat hun willen. Hebben jullie daar ervaringen mee?
Mocht ik toch bij Jetcars gaan kijken welke checks kan ik dan uitvoeren om te kijken of het een goede auto is? en hoe zouden jullie dat zelf doen?

Ik zag trouwens een Highline uitvoering met lichte creme kleur aan de onderpanelen en donker aan de bovenpanelen. Heeft deze uitvoering een bepaalde naam? Die vind ik namelijk erg mooi.
Afbeelding
Deze

Oh trouwens, ik ben opzoek naar een benzine auto en mijn budget is 1000/1500/max 2000 euro. Maar hoe goedkoper hoe beter.
#2802859
Jetcars......ik zou verder zoeken ;-)

Je gaat geen nette 1.8t 20v vinden voor €1000, ik vraag me zelfs af of €2000 toereikend is. Vaak zijn dat afgetrapte bakken, maar ik denk dat je voor dat budget ook niet al te veel mag verwachten. Zeker niet bij een dealer/garage die er ook nog wat op moet verdienen.

Ik zat met mijn 1.8t op bijna 200pk gechipt en verder was hij vrij standaard, maar er zat aardig wat pit in hoor. Of de auto snel genoeg is naar jouw wensen kun je volgens mij alleen achter komen door een dikke proefrit te maken met verschillende auto's/uitvoeringen.
#2802863
Livonias schreef:Jetcars......ik zou verder zoeken ;-)

Je gaat geen nette 1.8t 20v vinden voor €1000, ik vraag me zelfs af of €2000 toereikend is. Vaak zijn dat afgetrapte bakken, maar ik denk dat je voor dat budget ook niet al te veel mag verwachten. Zeker niet bij een dealer/garage die er ook nog wat op moet verdienen.

Ik zat met mijn 1.8t op bijna 200pk gechipt en verder was hij vrij standaard, maar er zat aardig wat pit in hoor. Of de auto snel genoeg is naar jouw wensen kun je volgens mij alleen achter komen door een dikke proefrit te maken met verschillende auto's/uitvoeringen.
Bedankt voor je reactie.
Uiteraard weet ik ook wel dat je voor 1500/2000 euro geen perfecte auto kan verwachten. Kwa uiterlijk en interieur mag er best wel wat aan mankeren maar zolang hij motorisch maar goed is. Beetje zweten en af en toe olie bijvullen vind ik niet erg zo lang het blok maar niet na 20k in de soep draait.

Kwa snelheid moet hij sneller zijn dan mn golf 3 GTI 8v. Ik heb ook een Honda crx 1.6 16v met 130 pk gehad. En het zou mooi zijn als het ongeveer net zo snel of sneller is. Maar dan ben ik al tevreden.

Hehe en jetcars tja niet aan te raden maar er zullen ongetwijfeld ook wel goede auto's tussen zitten. Statistisch gezien is het onmogelijk dat alles 100% rommel is. Maar er zal vast een stuk meer rommel tussen zitten dan mooie pareltjes.
#2802864
Golf 4 is al 15 a 20 jaar oud. Bij auto's van die leeftijden moet je puur per auto kijken wat de staat is, en er heel veel geluk mee hebben. Of hij nog een ton mee gaat, of na 20.000 km kapot loopt kun je bij geen enkele auto zeggen. Ik heb auto's gezien van nog geen 10 jaar oud waarvan de motor kapot is gelopen.

Qua snelheid, ze zijn niet snel. De V5 en de 20vt zijn wel "vlot" maar absoluut niet snel.
#2802868
Als jij een goed gevoel hebt bij Jetcars dan moet je dat voor jezelf bepalen :) maar het is niet voor niets dat je geen goed woord kunt vinden over die toko op internet. Maar het is helemaal aan jou!

Qua levensduur kan niemand iets nuttigs zeggen, dat weet je nooit.
#2807699
Zeefje weet je pas als je het los haalt.
Een auto van 15 a 20 jaar oud, met 250 k op de teller chippen... Ik zou het niet doen.
20vt heeft geen ketting maar een riem.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.