VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door Wesleywezep
Moguh luitjes. Ik heb een probleem met mijn golf 4 1.6 16v .
Bij stationair lopen en bij het gas intrappen hoor ik een enorm sissend geluid onder de motor wegkomen. En heb nu ook enorm trek verlies. Auto trekt totaal niet meer op egt heel langzaam. Iemand een idee? :SCRATCH:

Grtsz
door Wesleywezep
Ja kan er nog niet achter komen lijkt wel bij de oliefilter weg tekomen vanmiddag zet ik um op de brug zodat ik beter kan kijken waar het precies wegkomt. De blauwe rook is egter zoveel dat het met gesloten motorkap het er gewoon onder weg blaast
door mano
Ik zou als eerste denken de vacuümslang van de rembekrachtiger (bochtje gescheurd) maar dat zou de blauwe rook niet verklaren?
door Wesleywezep
Zie zojuist dat er een klein gaatje in de carterontluchtingsslang zit precies in de bocht. Maar dat kan tog nooit zoveel blauwe rook opleveren.? Verder zie ik wel erg veel olie rondom het oliefilter zitten
door mano
Denk vocht in de olie waardoor de ventilatie kapot vriest. Dit was een bekende kwaal toch MVW?
door MK2-VRT
Carterventilatie vriest niet kapot maar de slang gaat dicht zitten en kotst de olie overal eruit waar het kan, en voor jij het in de gaten hebt is hij al kapot gelopen.

Zit je uitlaat niet dicht btw ? Normaal als deze ergens lucht lekken dan lopen ze of niet meer of ontzettend beroerd, daar hoor ik hier niks van namelijk.

Oliefilter zit vlak naast uitlaatspruitstuk, kijk eens of je ergens een lek kan ontdekken, beste haal je ff dat hitteschild van het spruitstuk weg met die 3 M6 boutjes.
door Wesleywezep
Kan nergens een lek vinden het lijkt er wel op als je de gaspedaal intrapt dat hij de druk niet kwijt kan ofzo . Heel vreemd nog nooit meegemaakt dit. Als je het gas helemaal intrapt dan klinkt tie heel zwaar net als die verzuipt zegmaar. Heb hem ook even uitgelezen snel. Heb zelf zon goedkope obd apperaatje maar hij geeft tog aardig wat fouten aan . Erg veel i.v.m. ''egr' zie lijst hier onder.

:cry:
Foutcodes mk4
Foutcodes mk4
Wesleyfromwzp mk4 foutcodes.png (363.44 KiB) 1491 keer bekeken
door Wesleywezep
Ben momenteel bezig met het gasklephuis te demonteren plus schoonmaken hetzelfde voor de egr klep plus de koperen buis. Ga ook even checken of de uitlaat verstopt is?
Is het mogelijk dat het allemaal is gekomen door die ene scheur in de carterontluchtingsslang? Lijkt mij zelf niet het geval omdat ik die slang al jaren heb loshangen i.v.m. een powerfilter.
door Wesleywezep
**Update** vandaag weer even verder gegaan met de golf. Wat betreft dat blauwe rook, kwam erachter dat het dus allemaal uit de carterontluchtingsslang komt. Met een snelheid als ongeveer een stoomtrein. Daarna kwam ik erachter dat als ik dr lambdasonde voor de kat eruit haal en dan ga rijden dan rijd de golf echter aardig goed iig is het dan weer mogelijk om meer gas te geven. Maar zodra ik um erweer indraai en dan ga rijden dan kun je maar kwart gas geven. Dus al met al de conclusie dat de uitlaat verstopt zit???
door Wesleywezep
Vervolgens nog steeds met hetzelfde probleem. Afgelopen week een nieuwe lambdasonde gekocht van het merk NTK 180 euries lichter ding gemonteerd en jawel nog steeds het zelfde probleem. Auto rijd wel zonder lambdasonde. Maar met lamdasonde niet. (WTF) ?? Het gaat hier over de lambdasonde bij het spruitstuk zegmaar. Zie foto. Iemand die mij kan helpen? Kom niet verder:(
spruitstuk.jpg
spruitstuk.jpg (166.72 KiB) 1285 keer bekeken
door Wesleywezep
Aldus het volgende . Weg auto en mk4 v6 gekocht:)

Kreeg hem niet meer goed dus met pijn in mijn hart gaat de mk4 naar de sloop. Maar goed de v6 maakt het weer een heel stuk beter echter wel met de nieuwe golf een klein vraagje . Weet iemand mischien waar deze stekker van is . Ik dacht zelf van de stoel verwarming maar kan iemand dit waarmaken? Gr wesley
20180506_162330_001.jpg
20180506_162330_001.jpg (3.11 MiB) 1153 keer bekeken

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm