VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door richardvwgolf
#2804884
Hoi leden,

Ik heb een vraag omdat ik nieuwe velgen wil kopen.
Omdat ik nog niet weet of ik originele velgen ga kopen i.v.m. het budget is mijn vraag heb ik sensoren in me originele velgen zitten. Stel ik koop replica velgen krijg ik dan problemen met de bandenspannings controle systeem wat bij mij in de auto zit.
Ik heb originele durban velgen 18 inch op een golf 7 highline uit 2014 .
Ik hoor het graag van jullie,alvast bedankt.

Grt Richard
Gebruikersavatar
door MVW
#2804890
Je kunt controleren of dat je actieve TPMS (Tire Pressure Monitoring System) hebt (wordt bij VW als RKA aangegeven wat staat voor: Reifenkontrollanzeige) door de ventielen te bekijken. Zijn deze van metaal, dan is de kans groot dat hier aan de binnenkant van de velg een sensor tegenaan geschroefd zit.

Bij de Golf 7 wordt er gebruik gemaakt van passieve TPMS. Meer info: https://www.mvwautotechniek.nl/Woordenb ... s/tpms.htm.

In dat laatste geval hoef je dus geen rekening te houden met bandendruksensoren; het controlesysteem kijkt naar de wielsnelheden. Na het wijzigen van de bandenspanning etc. moet het systeem wel gereset worden.
Gebruikersavatar
door andreversteeg
#2804902
zo wat ik weet gebruikt vw ook geen actieve in de nieuwe modellen.
De tpms wordt getriggert door de abs sensor welke de omtreksnelheid meet en als deze wijzigt een signaal geeft dat uw band mogelijk lek is.
door richardvwgolf
#2805468
Nieuwe durban 18 inch
Nieuwe durban 18 inch
IMG_20180315_213116_569.jpg (770.83 KiB) 3005 keer bekeken
Van de week toch maar een nieuwe originelen set durban velgen gekocht bij de vw dealer, dus de zomerset en winterset zijn het zelfde meer omdat ik de velg erg mooi vind.
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]