- 11 mar 2018 15:27
Ik plaats dit even omdat mijn vrouw haar auto al n tijdje met dit probleem kampte en we maar niet achter de oorzaak kwamen.
Onze familycar kwam dus niet op temperatuur , tijdens de zomer werd t koelwater 70 graden en de olie max 60 wat gewoon niet goed is voor zowel je motor als je verbruik.
Wat was er inmiddels vervangen?
- Thermostaat
- Temperatuursensor
- Dieselfilter (onderdeel van onderhoudsbeurt)
- Olie (idem)
- Oliefilter (Idem)
Maar helaas na alle inspanningen nog steeds geen resultaat, totdat ik een post op het internet zag van een Passat die met de 2.0 TDI hetzelfde euvel had en wat blijkt..... de 2.0 TDI's met DSG hebben een 2e kleine thermostaat net voor de warmtewisselaar die de DSG olie koelt.
Als deze kapot is komt het zaakje dus niet op temperatuur.

Deze hebben we dus vervangen en alles is eindelijk na lang zoeken weer normaal, wel lekker dat de kachel ook weer warm wordt.
Doe er je voordeel mee.
Onze familycar kwam dus niet op temperatuur , tijdens de zomer werd t koelwater 70 graden en de olie max 60 wat gewoon niet goed is voor zowel je motor als je verbruik.
Wat was er inmiddels vervangen?
- Thermostaat
- Temperatuursensor
- Dieselfilter (onderdeel van onderhoudsbeurt)
- Olie (idem)
- Oliefilter (Idem)
Maar helaas na alle inspanningen nog steeds geen resultaat, totdat ik een post op het internet zag van een Passat die met de 2.0 TDI hetzelfde euvel had en wat blijkt..... de 2.0 TDI's met DSG hebben een 2e kleine thermostaat net voor de warmtewisselaar die de DSG olie koelt.
Als deze kapot is komt het zaakje dus niet op temperatuur.
Deze hebben we dus vervangen en alles is eindelijk na lang zoeken weer normaal, wel lekker dat de kachel ook weer warm wordt.
Doe er je voordeel mee.
Audi RS4 B5
Mercedes 500E limited
Touran 2.0 TDI family car
Audi RS6 C7 facelift.
Mercedes 500E limited
Touran 2.0 TDI family car
Audi RS6 C7 facelift.