- 01 apr 2018 12:42
#2806209
Hallo VW vrienden,
+/- drie weken geleden ging ineens het motor lamje in mijn dashboard branden en de motor liep stationair ook niet echt lekker. Ook met een warme motor als ik b.v.b. bij de stoplicht kwam stil te staan bleef de motor even rond de 1200 / 1100 toeren draaien voor een paar seconden voordat deze weer naar 700 / 800 toeren ging.
Ben eerst naar de VW dealer in Heemskerk geweest en de storing uit laten lezen. De monteur zei dat het aan twee sensoren laag. Een druk sensor en de brandstofdruk sensor. Deze laten vervangen. (kosten €167). dag later kon ik de auto weer ophalen want alles was in order. Toen ik de auto ging ophalen starten ik de motor en deze liep nog niet lekker. Sationair motor heel onrustig. Monteur weer er bij geroepen. Auto naar binnen en weer uitlezen. Bleek dat het aan de bougies lag. vier nieuwe bougies er in (kosten € 136). Probleem leek opgelost te zijn. Dag later weer het lamje aan!!
Ik weer naar de VW toe en weer uit laten lezen. Ze wisten niet waar het aan lag en moest de auto laten staan om een uitgebreid onderzoek uit te laten voeren en dat zou behoorlijk in kosten oplopen. Aangezien ik al €300 had uitgegeven en de probleem was niet opgelost ben ik naar een onafhankelijk garage geweest en heel snel werd bekend dat de ECU helemaal vochtig was. De monteur heeft deze droog gemaakt en met contactspray behandeld. Auto liep weer als van ouds. drie dagen later weer het lampje aan!! Ik terug naar de garage en hij stelde voor om de ECU te laten reviseren en dat zou rond de €700 kosten. (Een nieuwe ECU bij VW zou totaal +/-€2000! kosten) Dus gekozen voor revisie. Vier dagen later kon ik de auto ophalen. Auto reed perfect! tot twee dagen geleden. Weer het lampje aan. Ik terug naar de garage. De monteur heeft hem weer uitgelezen en krijgt de storing brandstofdruk sensor. Auto loopt stationair weer niet goed en bij stil staan blift deze weer even op 1100 / 1200 toeren voor een paar seconden voordat deze weer naar 700/800 toeren gaat. We komen er niet uit wat er aan de hand kan zijn en waar we moeten kijken. Oh ja en de brandstofpomp is ook vervangen.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn????
+/- drie weken geleden ging ineens het motor lamje in mijn dashboard branden en de motor liep stationair ook niet echt lekker. Ook met een warme motor als ik b.v.b. bij de stoplicht kwam stil te staan bleef de motor even rond de 1200 / 1100 toeren draaien voor een paar seconden voordat deze weer naar 700 / 800 toeren ging.
Ben eerst naar de VW dealer in Heemskerk geweest en de storing uit laten lezen. De monteur zei dat het aan twee sensoren laag. Een druk sensor en de brandstofdruk sensor. Deze laten vervangen. (kosten €167). dag later kon ik de auto weer ophalen want alles was in order. Toen ik de auto ging ophalen starten ik de motor en deze liep nog niet lekker. Sationair motor heel onrustig. Monteur weer er bij geroepen. Auto naar binnen en weer uitlezen. Bleek dat het aan de bougies lag. vier nieuwe bougies er in (kosten € 136). Probleem leek opgelost te zijn. Dag later weer het lamje aan!!
Ik weer naar de VW toe en weer uit laten lezen. Ze wisten niet waar het aan lag en moest de auto laten staan om een uitgebreid onderzoek uit te laten voeren en dat zou behoorlijk in kosten oplopen. Aangezien ik al €300 had uitgegeven en de probleem was niet opgelost ben ik naar een onafhankelijk garage geweest en heel snel werd bekend dat de ECU helemaal vochtig was. De monteur heeft deze droog gemaakt en met contactspray behandeld. Auto liep weer als van ouds. drie dagen later weer het lampje aan!! Ik terug naar de garage en hij stelde voor om de ECU te laten reviseren en dat zou rond de €700 kosten. (Een nieuwe ECU bij VW zou totaal +/-€2000! kosten) Dus gekozen voor revisie. Vier dagen later kon ik de auto ophalen. Auto reed perfect! tot twee dagen geleden. Weer het lampje aan. Ik terug naar de garage. De monteur heeft hem weer uitgelezen en krijgt de storing brandstofdruk sensor. Auto loopt stationair weer niet goed en bij stil staan blift deze weer even op 1100 / 1200 toeren voor een paar seconden voordat deze weer naar 700/800 toeren gaat. We komen er niet uit wat er aan de hand kan zijn en waar we moeten kijken. Oh ja en de brandstofpomp is ook vervangen.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn????