VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2806209
Hallo VW vrienden,
+/- drie weken geleden ging ineens het motor lamje in mijn dashboard branden en de motor liep stationair ook niet echt lekker. Ook met een warme motor als ik b.v.b. bij de stoplicht kwam stil te staan bleef de motor even rond de 1200 / 1100 toeren draaien voor een paar seconden voordat deze weer naar 700 / 800 toeren ging.
Ben eerst naar de VW dealer in Heemskerk geweest en de storing uit laten lezen. De monteur zei dat het aan twee sensoren laag. Een druk sensor en de brandstofdruk sensor. Deze laten vervangen. (kosten €167). dag later kon ik de auto weer ophalen want alles was in order. Toen ik de auto ging ophalen starten ik de motor en deze liep nog niet lekker. Sationair motor heel onrustig. Monteur weer er bij geroepen. Auto naar binnen en weer uitlezen. Bleek dat het aan de bougies lag. vier nieuwe bougies er in (kosten € 136). Probleem leek opgelost te zijn. Dag later weer het lamje aan!! :GRR:
Ik weer naar de VW toe en weer uit laten lezen. Ze wisten niet waar het aan lag en moest de auto laten staan om een uitgebreid onderzoek uit te laten voeren en dat zou behoorlijk in kosten oplopen. Aangezien ik al €300 had uitgegeven en de probleem was niet opgelost ben ik naar een onafhankelijk garage geweest en heel snel werd bekend dat de ECU helemaal vochtig was. De monteur heeft deze droog gemaakt en met contactspray behandeld. Auto liep weer als van ouds. drie dagen later weer het lampje aan!! :GRR: Ik terug naar de garage en hij stelde voor om de ECU te laten reviseren en dat zou rond de €700 kosten. (Een nieuwe ECU bij VW zou totaal +/-€2000! kosten) Dus gekozen voor revisie. Vier dagen later kon ik de auto ophalen. Auto reed perfect! tot twee dagen geleden. Weer het lampje aan. Ik terug naar de garage. De monteur heeft hem weer uitgelezen en krijgt de storing brandstofdruk sensor. Auto loopt stationair weer niet goed en bij stil staan blift deze weer even op 1100 / 1200 toeren voor een paar seconden voordat deze weer naar 700/800 toeren gaat. We komen er niet uit wat er aan de hand kan zijn en waar we moeten kijken. Oh ja en de brandstofpomp is ook vervangen.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn???? :(
#2806213
Welkom! De eerste post is vaak een eenmalige vraag mbt tot een probleem. Doe effe je best om goodwill te kweken. Je vraagt om een gunst van iemand die je niet kent en die jou ook niet kent. Een zwerver wil ik zelf wel €10,00 geven, maar de eerste de beste die tegen me praat in de supermarkt niet. Doe dus effe je best of bid voor geluk
#2806262
Helaas ga je het antwoord op je vraag niet op een forum vinden. De VW-dealer en de universele garage zijn al op zoek geweest naar een gecompliceerd probleem. Het enige wat wij kunnen doen is gissen. Er zit helaas niets anders op dan een (goede) monteur de auto te laten onderzoeken. Met het uitlezen wordt men op het verkeerde been gezet. Het uitvoeren van metingen met de oscilloscoop etc. zal meer uitsluitsel geven over goede signalen etc. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar misschien weet ik nog wel een garage met specialisten die hier wel uit zullen komen.
#2806371
Hoi MVW,
Bedankt voor je reactie. Ik woon in Heemskerk en ben al bij Martin Schilder geweest maar ben niet tevreden met hun service.
Ik vraag me nu af of misschien de brandstofdruk sensor ook stuk is gegaan door de kortsluiting in de ECU. Deze had ook de brandstofpomp stuk gemaakt. Zou dat kunnen?
En wat betreft de onregelmatig toeren lees ik bij Problemcar dat het ook aan de drukregelklep / nokkenasontluchting kan liggen.
Ik heb ook gehoord dat garage WW Smit in Amsterdam heel erg goed is.
Wat zou jij aanraadden?
Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx

Is aop alle modellen mogelijk om ACC uit te zetten[…]