VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door MiesVWGolf
Beste leden,

Ik heb hulp nodig. Ik heb via marktplaats een setje Originele Xenon koplampen gekocht voor in mijn golfje uit 2001. Lampen met ballasten achter op de units. Nu had ik ze gemonteerd, alles werkt op een parkeerlichtje na, maar ook de xenon werkt niet op beide koplampen. Wie weet wat dit kan zijn? Zijn dit de starters of de ballasten? En hoe kan ik dit testen?

Ik vond in de zoek optie niet specifiek iets hierover maar mischien heb ik niet de juiste zoek termen gebruikt. Ik hoor graag hoe ik dit setje aan de praat krijg.

Mvg. michel
door maurice
Wat heb je gekocht? Het oude of het nieuwe type, heb je de juiste adaterkabels? We hebben iets meer info nodig.

Veel mensen verkopen deze setjes door elkaar zodat het lijkt of je het nieuwe type hebt met de balasten op de lampen.

Maak eens foto's van de lamp units.
door MiesVWGolf
Bestuurders koplamp:
Afbeelding
Bijrijders koplamp:
Afbeelding
Ballast bestuurders kant:
Afbeelding
Ballast Bijrijders kant:
Afbeelding
Verloop Stekkers van VAGshop.nl:
Afbeelding

Afbeelding
Extra foto's weet niet of het nodig is:
Afbeelding

Afbeelding

Als er Specifiek nog iets anders op de foto moet, zeg het maar. Ik heb totaal geen ervaring met deze xenon.
door maurice
Ziet er goed uit. Zo te zien het nieuwe type inderdaad. Als het goed is hebben de starter in de koplamp 3 pinnen. Zou gewoon moeten werken. Lijkt me ook sterk dat beide starters kapot zijn. Deze zitten in de koplamp, maar het kan.
door MiesVWGolf
Zoals ik zij, ik weet niet waar je kapotte starters of ballasten aan kan herkennen. De verkoper zag eruit als een aardige man. Had een grotere auto gekocht vanwegen gezinsuitbreiding en vond dat de xenon uit zijn ex golfje meer opbracht los dan in de auto mee verkopen. Alles werkte toen hij het demonteerde. Montage beugeltjes wel afgebroken zoals je ziet maar dat heeft geen invloed op de xenon zelf.
door MiesVWGolf
Helaas niet, dus het is allemaal op goed vertrouwen gegaan.
door maurice
Hmmm, tja het kan dus aan de balasten liggen of aan de starters. Maar dat ze het beide niet doen in wel vreemd. Wat je kan proberen is links beide koplampen testen en dan rechts.
door MiesVWGolf
Ja je bedoelt bijde ballasten even per kant proberen?
door MiesVWGolf
Nu heb ik bijde lampen er Even uit gehaald, en die zien er beide uit als op de onderstaande foto. Dat bolletje in het midden helemaal beslagen en wit. Ik neem aan dat dit dus bij alle 2 vervangen moet worden? En kan dat ook een reden zijn dat ze het helemaal niet doen?

Afbeelding
door maurice
Nee dat bolletje hoort zo te zijn. Betekent niet dat ze kapot zijn.
door hawkeye
Even terug naar het begin, je hebt dus zelf niet gezien dat de lampen het deden, daar is het wellicht fout gegaan, en iemand vertrouwen op de bekende blauwe ogen is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend. Hopelijk lukt het op de lampen werkend te krijgen, hou ons op de hoogte.
door MiesVWGolf
Zal ik doen, voor de zekerheid van de locale garage een test lampje mee gekregen om dit uit te sluiten. Als dat niet werkt alle kabels nog is na lopen en anders een ballastje zien te regelen om te testen of het daar aan ligt.

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht