VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door tweekah
#2806816
Ha allen,

Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben Guido 21 jaar en kom uit Deventer, in mijn 40 urige werkweek ben ik programmeur en in de avonduren en hobby sleutel ik graag aan mijn autootje.

Ik heb een Golf 4 TDI (ASV) met hoogstswaarschijnlijk een lekke koppakking / scheur in de kop (waar die ASV'tjes ook bekend om staan). Nu is er al wat aan de auto gebeurd door vorige eigenaren en sinds dat ik hem heb:

Ombouw naar 6-bak
GT1749VB (ARL turbo)
PP764 verstuivers
ARL inlaat
312MM remmerij audi TT

Chip van VVT met uitdraai van 200.1PK en 447NM zat erbij. Kenteken overigens 77-DL-FF wellicht dat iemand me wat meer kan vertellen over de auto.

De auto heeft momenteel 5xx.xxx gelopen en ben nog lang niet van plan om hem weg te doen. Alhoewel ik vermoed dat die een lekke kop heeft, riemerij + waterpomp al vervangen omdat ik dacht dat dat eerst de oorzaak was samen met thermostaat.

Het probleem is het volgende, bij vollast (dus trappen) raakt de auto oververhit en spuugt die alles uit de overloop.

Nu heb ik een complete AGR kop op de kop weten te tikken, die heb ik nu compleet geflowed, gevlakt en gereviseerd nieuwe stoters, klepsteelrubbers etc en ingekorte ARL kopbouten.

Nu zag ik dus in dit topic: http://www.vwforum.nl/tdi-1-9-vp-upgrad ... wto-171179 door FastMarc een opmerking voorbij komen van de nokkenassen, aangezien ik toch bezig ben dacht ik: Direct nieuwe nokkenas meebestellen.

"1.9 TD AAZ of 1.9D 1Y meer topvermogen , beetje meer koppel , langere adem hoog in de toeren
deze nokkenas blijkt na controle / meten bijna dezelfde timing als een Dbilas sport nokkenas
deze nokkenas is makkelijk aan te komen :D en veel goedkoper dan een Dbilas"

Deze heb ik dus besteld en binnen, mijn vraag luid nu eigenlijk, weet iemand hoe je deze timed? Ik kan ook nergens de timing vinden van een Dbilas nokkenas.

De kop is inmiddels opgebouwd en klaar.

Als je weet hoe die getimed moet worden of ken/ben je iemand/bedrijf die dit kan doen, eventueel kan ik ook de gehele auto inclusief nieuwe kop meebrengen om de gehele kop te laten monteren kan ook doe even een berichtje (uiteraard tegen betaling).

Alvast bedankt voor het lezen.

Mijn auto:
Afbeelding
Afbeelding
#2822322
Leuk mijn oude auto weer te zien, ik heb hem zeker 15 jaar probleemloos gehad, aangeschaft met 180.000, gereden tot ongeveer 530.000 en in die tijd alle upgrades laten uitvoeren, 200pk was toen heel wat uit je diesel. enkel het interieur (op het turbometertje na) en buitenzijde van de auto waren toen volledig standaard het was een soort van sleeper. :ZZZ:

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]