VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2807019
Een Golf 6 Variant met 1.6 TDI 105pk in combinatie met een DSG-7 versnellingsbak. Is dat een goede en duurzame combinatie en hoeveel kilometer zou dat moeten kunnen halen wanneer deze goed wordt onderhouden? Er zou met enige regelmaat een caravan achter komen te hangen waarmee ik normaal aardig stevig doorrijd ( voor caravanbegrippen ).

En is chiptuning en/of DSG software mod dan aan te raden of juist niet?

Alvast bedankt voor je reactie :tu:
#2807024
De 1.6 tdi's zijn opzich goede motoren. Maar met moderne diesels moet je er altijd rekening mee houden dat er naar verloop van tijd egr kleppen/turbo's/roetfilters/verstuivers kapot gaan, en dat zijn dure geintjes. Vandaar dat er ook steeds meer dieselaars overstappen op benzine of hybride.

DSG is genoeg over geschreven, tijdig onderhoud is noodzakelijk, en duurder dan bij een handbak. En dan moet je er alsnog geluk mee hebben. Gaat het kapot, kun je je spaarrekening aanspreken...

Er rijden genoeg 1.6 tdi's rond met software tuning, zolang je het bij een goede tuner laat doen moet dit geen probleem zijn.

Als je er een caravan achter wilt hangen zou ik eerder kijken naar iets van een 2.0 tdi..
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk