VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door GolfAmateur
Beste allen,
Heb mijn Golf 4 aangeschaft met sleutel die ze typisch in Duitsland met golf 4 krijgen, namelijk blauw VW logo en 2 knopjes ( open / dicht ). Lampje deed het, maar sloten reageerden er niet op.
Heb nieuwe batterijen binnen die erin horen ( cr2016 ). Geplaatst op zelfde manier als oude batterijen, geeft nu zelfs niet eens een rood lampje. Wat heb ik verkeerd gedaan? Toch niet het moederboordje kapotgemaakt met toevallig een klein beetje zweterige vinger?
door Pacificmk4
Voor zover ik weet moeten er cr2032 batterijen in.

Als het rode lampje daarna wel werkt maar hij doet het nog steeds niet dan opnieuw inleren.

Als die dan nog niet werkt , afstandsbediening vervangen.
Pacificmk4 schreef:Voor zover ik weet moeten er cr2032 batterijen in.

Als het rode lampje daarna wel werkt maar hij doet het nog steeds niet dan opnieuw inleren.

Als die dan nog niet werkt , afstandsbediening vervangen.
Dat is het opvallende, dacht ook dat er cr2032 in moesten (heb ze daarom ook aangeschaft tegelijk met de cr2016) maar bij het opendoen waren er al 2 cr2016 batterijtjes in, en het lampje werkte wel.
door MVW
2032 is een stuk dikker dan de 2016. Volgens mij zelfs twee keer zo dik. Nu heb je dus een te dun batterijtje waardoor de contacten hem niet meer raken. Of het één en ander is verbogen door de te dikke batterijen. Kortom, ik denk dat hij met de 2032 wel weer werkt. De rode LED moet in ieder geval weer branden als je het knopje indrukt.
MVW schreef:2032 is een stuk dikker dan de 2016. Volgens mij zelfs twee keer zo dik. Nu heb je dus een te dun batterijtje waardoor de contacten hem niet meer raken. Of het één en ander is verbogen door de te dikke batterijen. Kortom, ik denk dat hij met de 2032 wel weer werkt. De rode LED moet in ieder geval weer branden als je het knopje indrukt.
In mijn versie van de sleutel moeten 2016 batterijen, heb net voor de zekerheid ff 2032 geprobeert, maar zijn veels te dik. Sleutel sluit niet meer. Ik heb dit model sleutel:
Afbeelding

Met aan de andere kant sluiten en openen knopjes.
door MVW
Oh, dat is geen sleutel met afstandbediening, maar met een gloeilampje om in het donker de slotcilinder te zoeken zonder krassen te maken ;) Het VW-logo is de knop om het gloeilampje te laten branden. Ik las in je eerste post dat je twee knopjes had, dus ik dacht dat het om een ander type sleutel ging.

Je hebt dus wel centrale vergrendeling, maar zonder afstandbediening. Deze sleutels werden vaak geleverd met aparte handzender.
Het is gelukt! Na filmpjes gekeken te hebben en de batterijen op precies dezelfde volgorde als origineel erin te zetten deed niks het meer, tot m’n vader langsliep en lachend beide batterijen ondersteboven zette (-). Lampje en afstandsbediening cv werken allebei weer. Ik moet wel dichtbij de auto staan en hard drukken af en toe... maar beter dan met de sleutel draaien.
@MVW Is toch wel een sleutel met afstandsbediening maar dan een type dat ik nog nooit in Nederland heb gezien. Is dan ook jaren geleden geïmporteerd uit Duitsland.
MVW schreef:Aha, die ken ik wel van de Seat, maar niet van de Golf 4. :tu:
Yes! Zag ze inderdaad ook van Seat voorbijkomen.

Heb wegens het harde drukken en naast de auto moeten staan probleem op primitieve wijze een stukje dubbelgevouwen karton op het elektronische printje geplaatst. Bij het drukken van de sluiten knop viel het printje namelijk uit z’n bevestiging. Is wel een tijdelijke oplossing maar bereik is nog steeds niet ideaal. Iemand een vaste oplossing of wordt het toch een nieuwe sleutel?
door JUUL
Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn 2 verschillende sleutels. Zowel mijn Seat Cordoba als mijn Golf 4 hebben beide één van ieder. Ik gok dat je een nieuwe sleutel moet bestellen en deze laten slijpen/inleren als je wilt dat deze weer 100% werkt.
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]